Avatar billede anba Mester
11. februar 2011 - 17:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk virker ikke på min stationære pc - men på 3 bærbare !

Jeg har i dag lige købt trådløst modem hos stofanet. Jeg har fulgt opsætningsvejledningen. Modemmet er tilsluttet min stationære pc med win 7 og trådløst netkort. Men jeg kan ikke komme på nettet med den stationære - men dog med bærbare. Der står som om trådløs netværksforbindelse er tilsluttet - men øverst står der at netværket ikke er identificeret. Og det er ikke fordi adgangskode ikke er korrekt - har lavet den om mange gange og den fungere jo udmærket på bærbare pc. Stofanet siger at modemmet fungerer korrekt og at alt er opsat korrekt. - og de kan ikke hjælpe mig mere, siger de ! Jeg har også prøvet at ændre krypteringskanal uden virkning. Jeg kan godt komme på internet når har har tilsluttet netkabel (og har jo tidligere uden problemer været på nettet med en almindelig bredbåndsforbindelse).......men efter vejledningen, skal jeg jo fjerne netkablet, når tingene er opsat - og gør jeg så det, så forsvinder forbindelsen til nettet igen...og det vil den jo også gøre når jeg om 1-2 dage kun har den trådløse forbindelse.

Er der mon nogen der har en god løsning på dette - jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre - og nu skulle det lige være så godt !
Avatar billede noltus Novice
11. februar 2011 - 17:53 #1
Hvilket netkort er der i den stationære,understøtter det den samme standart som routeren (IEEE 802.11a, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, Draft IEEE 802.11n)?
Avatar billede anba Mester
11. februar 2011 - 17:59 #2
Hvordan finder jeg ud af det ?
Avatar billede anba Mester
11. februar 2011 - 18:02 #3
Realtek RTL8191SE Wireless LAN 802.11n PCI-E NIC

Sådan hedder det - men jeg ved ikke noget om hvilken standard det understøtter.
Avatar billede anba Mester
11. februar 2011 - 18:04 #4
jo det ser ud som om det er det du skrev - altså at det understøttes - så det er nok ikke der fejlen ligger.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2011 - 18:29 #5
Prøv at skifte kryptering
Avatar billede anba Mester
11. februar 2011 - 18:33 #6
Det har jeg prøvet. Stofa sagde at de ville sifte fra 7 til 11 for mig - men da jeg selv kikkede efter, stod der 1 men jeg har selv ændret til 11 - men det ændrede ingenting - heller ikke med en genstart.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2011 - 18:38 #7
Ikke kanal :)

Kryptering.
Avatar billede anba Mester
11. februar 2011 - 18:41 #8
men nu er jeg ikke helt med. hedder det ikke en krypteringskanal. ? Jeg mener det er kryptering jeg har skiftet !

Kikke lige efter !
Avatar billede anba Mester
11. februar 2011 - 18:45 #9
Det er kanal jeg har skiftet - men hvor skifter man kryptering og til hvad ? (og hvorfra ?)
Avatar billede anba Mester
11. februar 2011 - 18:49 #10
Kan det passe at kryptering er WPA2-PSK ? Og den kan ikke ændres til noget andet.

Ps jeg skal i byen nu....men vender tilbage i morgen igen......og håber du fortsat vil hjælpe ?
Avatar billede anba Mester
12. februar 2011 - 11:30 #11
så er jeg klar hvisnogen vil/kan hjælpe mig ?
Avatar billede anba Mester
12. februar 2011 - 12:03 #12
Juhu....jeg har selv løst problemet....ved at granske alting nøjere. Fandt ud af at der i den tråløse forbindelse manglede en markering ud for internetprotokollen TCP/ipv4(Internet protokol version 4). Så snart jeg markerede denne blev mit netkort genkendt og jeg kan nu kun se det ene netværk - og jeg har fjernet netværkskablet - og det hele fungerer !!!! Undrer mig dog over, at man hos stofanet ret hurtigt kunne sige, at de ikke kunne hjælpe mig, og at det nok var netkortet/pc-en der var fejl i - og at alt var sat rigtigt op !. De var ikke til megen hjælp.
Nå, men jeg er glad nu - men har nu fået et andet problem med min outlook....men det må komme ind et andet sted.
Jeg trækker dette spørgsmål igen - men håberandre kan få glæde af mit svar.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2011 - 15:30 #13
Hvis jeg var dig ville jeg sende en mail til dem, med besked om at du selv fandt ud af nu de var inkompetente, og så skrive hvad løsningen var ;)