Avatar billede mtk91 Nybegynder
10. februar 2011 - 18:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilken bærbar?

Hej :)
Jeg står og skal købe ny bærbar.

Valget lige pt. står mellem disse to:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=609971
eller
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=700320040&gruppe=PCnotevision

Jeg har planer om at spille på den , ikke noget prof gaming bare for sjov med vennerne. Ellers skal den bruges til skolebrug med lidt mellemstore programmer ikke i stil med Photoshop , men også en del mere krævende and word :)

Generelt stiller jeg meget store krav til min bærbar da jeg ikke er typen den gider sidde og vente på et program åbner eller at mine spiller lagger :)

Håber der er nogle der kan hjælpe mig og her lidt hurtigt da min gamle er brændt sammen :/
Avatar billede haverslev Novice
10. februar 2011 - 19:36 #1
Hvis du ikke skal spille de nyeste spil i højeste opløsning, så er MM-vision maskine langt det bedste valg hardware mæssigt - eneste punkt at Asus`en bedre, er på grafikkortet.

Men MM maskinen har den langt bedre Quad core I7 processor (4 kerner og  kører fra 1,73Ghz til 2,93Ghz), SSD disk, 8Gb ram, Blueray drev.

Grafikkort MM-Vision:
http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5650.23697.0.html

Asus:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-460M.33612.0.html
Avatar billede mtk91 Nybegynder
10. februar 2011 - 20:32 #2
Tak for det hurtige svar :)
Overvejede lidt at købe nfs swift , men det jeg vel godt droppe hvis jeg køber den computer hos mm er det ikk rigtig forstået? men lige en rettelse: begge hardiskene er SSHD :)
Avatar billede haverslev Novice
10. februar 2011 - 20:50 #3
Det skulle den nu sagtens kunne køre, det er ikke så krævende et spil og det opfylder den så rigeligt:
Video Card - 256 MB Video Card, with support for Pixel Shader 3.0*
Sound Card - DirectX 9.0c compatible
DirectX - DirectX 9.0c compatible

Jeg overså det der Hybrid på Asus`en :-)
Men de er faktisk ikke en men to diske i sådan en hybrid, en alm. harddisk med roternde skive på 7200rpm og så en lille SSD disk på 4Gb, herved har den hurtig læse/skrivehastighed.
Så det er faktisk kun de 4Gb der kan betegnes som "ren" SSD :-)
http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_drive
Avatar billede haverslev Novice
10. februar 2011 - 20:52 #4
Ps. du skal ikke lægge svar :-)

Svar = (til løsninger og pointgivning)
Avatar billede Blueeyez Mester
10. februar 2011 - 21:03 #5
Lige pt udvikler spil sig meget så hvis du tænker nu og her så køb ved mm men hvis du tænker 6 - 12 mdr frem så vil jeg da sige den ved komplett ja cpuen er ik bedre end den anden men mht. gaming så har graffikkortet nu en del og sige.. men kommer os an på hvor meget du vil game mm jo;)
Avatar billede haverslev Novice
10. februar 2011 - 21:22 #6
Det er KUN grafikken der er bedre i Asusen`resten er ihvertfald ikke på højde med MM maskinen - cpu mæssiget er core I5 den ringeste med kun 2 kerner, mod 4 kerner i den anden.
Hvilket er en fordel til 3D/photoshop/rendering osv
Avatar billede mtk91 Nybegynder
26. februar 2011 - 14:58 #7
tak for svarende , købte den fra mm-vision :)