Avatar billede pmh1989 Nybegynder
10. februar 2011 - 15:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Port forwarding

Hej eksperter.
Jeg har søgt rundt her inde og prøvet at google det, men jeg kan ikke finde svar på mit problem, så håber i kan hjælpe mig..
Mit problem er at jeg skal ha lavet port forwarding på min ps3.

mit net er sat sådan her op

ZyXel Prestige 2602DIA (den der følger med fullrate) >>> Netgear Wrg614v9 (min trådløse router) >> PC/PS3

Jeg har så været inde op åbne mine porte til zyxel på 192.168.1.1
og jeg har været inde og åbne mine porte til netgear på routerlogin.net.

Jeg har fast ip adresse på min PS3. Men selvom jeg har åbnet porte på både modem og router så er mine porte stadig ikke åbne, når jeg tjekker efter på:
http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

de porte der er blevet åbnet er

TCP 80 - 80
TCP 443 -443
TCP 9980 - 9989
TCP 10000-10500
TCP 42100-42199

UDP 3659 -3659
UDP 6000 - 6000
UDP 9570 -9570
UDP 10500-12500

og de er alle blevet åbnet til min faste ip adresse på min PS3 som er: 10.0.0.4

Jeg har ikke nogen ide om hvorfor det stadig ikke virker.
Det skal lige siges at jeg normalt godt kan åbne porte, da jeg har åben port gennem utorrent.

Håber i kan hjælpe
på forhånd tak
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. februar 2011 - 20:30 #1
Nu er der jo stor forskel på at åbne porte og lave port forwarding.

Den eneste IP addresse jeg kan se udefra er den IP adresse du har fået tildelt af din IP.

Hvis du ønsker at jeg (eller andre) skal kunne tilgå din ps3 på port 9000. Skal du dels åbne porten i den yderste router med din offentlige IP og så portforwarde alt trafik på port 9000 til din offentlige IP så den rammer din ps3's IP adresse på port 9000. Hvis du ikke forwarder, rammer jeg jo kun den yderste router og trafikken bliver ikke sendt videre.

Hvis din ps3 har en offentlig IP adresse, skal du ikke forwarde, men kun åbne porten. Jeg kan ikke ramme en privat ip adresse (f.eks. 192.168.1.1) udefra så har din ps3 en sådan adresse skal der port forwardes og åbnes porte
Avatar billede pmh1989 Nybegynder
10. februar 2011 - 23:05 #2
hej bufferzone.. tak for din hjælp.. men du blir nød til at skære det lidt ud i pap.. for jeg forstår ikke helt hvad du mener.. ´har lige et par spørgsmål..

når du siger den yderste, mener du så netgear?
når du siger min offenlige ip så mener du 90.184.230.209 altså du mener den andre kan se?

hvis du siger jeg skal portforwarde til min offenlige ip.. hvordan skal routeren så vide at det er til min ps3 jeg skal bruge det?
Avatar billede pmh1989 Nybegynder
10. februar 2011 - 23:20 #3
eller mener du at jeg skal gå ind på zyxel (192.168.1.1)
og så  port forwarde til min offenlige ip..
bag efter så gå ind på netgear (routerlogin.net) 0g der så bruge min ps3's ip
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. februar 2011 - 09:38 #4
Ok så må vi skære lidt.

Man har normalt en offentlig IP addresse, og den sidder på den yderste side af den første router. Det er denne ip adresse som kan tilgås udefra. I dit tilfælde er det din Zyxel og det er din udbyder t´det tildeler din offentlige IP adresse.

Bagved denne router sidder enheder, f.eks trådløse routere og computere. Disse har alle private ip addresser.

Hvis du f.eks. har en ps3 siddende på dit interne net, enten på kabel eller trådløst, vil denne ps3 have en privat ip adresse som man ikke kan tilgå udefra.

Når du skal tilgå din ps3 udefra, skal din zyxel vide at når du tilgår din offentlige ip adresse på f.eks. port 9000, så er det i virkeligheden din ps3 på port 9000 (eller en anden port) du ønsker kontakt med. Dette kaldes port forwarding.

dvs. hvis din offentlige ip adresse er 80.50.60.2 og din ps3 ip adresse er 192.168.2.2 så skal du i din zyxel opsætte port forwarding fra 80.50.60.2 port 9000 til 192.168.2.2 på port 9000 og dette vil betyde at du får fat i din ps3 på port 9000 når du tilgår din offentlige ip på port 9000.

De to porte som du forwarder imellem behøver ikke være identiske