Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2011 - 08:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skjult tekst på hjemmeside.

Hej Eksperter

Jeg sidder og er ved at lave en Udlejningsside for en gut der vil udleje hans hus.

Jeg får så spørgsmålet fra hans datter på mail.

"Bestilling : Kan der laves en lejekontrakt, som kan printes direkte fra siden?? Skulle jeg spørge. Og kan man på en el. anden måde skjule hans bankoplysninger. Jeg tænker noget med at man ikke kan se det på selve siden, men når man så printer ud, står det på papiret - en slags skjult kode evt.??
"

Og der må jeg sgu give op, for det ved jeg ikke om overhoved KAN lade sig gøre, men lur mig om det ikke på en eller anden måde alligevel kan og om der er en venlig sjæl der kan være mig behjælpelig med det evt.? Altså henvise til et script der kan, eller evt. brygge noget sammen selv, for jeg ved ikke hvor jeg skal starte eller slutte.

Venligst.
K
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2011 - 08:57 #1
Jeg har forslået at man kunne lave en extern .PDF fil hvori kontonummer osv. kunne stå, og som jo umiddelbart ikke står på Siden, men det var vist ikke helt godt nok.
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. februar 2011 - 09:00 #2
Så længe det skal komme til syne på print eller lign, så kan det ikke skjules.
Men du kunne godt lave noget "smart", hvis du anvender css media="print" og dermed bliver nogle informationer kun synlige for brugeren ved print.
Men kigger man i kildekoden, så vil bankkonto stadig stå der i klar tekst.
Avatar billede tjens Nybegynder
10. februar 2011 - 09:28 #3
De fleste firmaer har CVR-nr, og bankens Reg.nr og Kontonummer samt IBAN-nummer stående på kontaktsiden.

Der er ingen grund til at skjule dette.
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2011 - 09:43 #4
Hej

Fik læst lidt om css media="print" og "screen"

Og du tænker noget lign.?

<style>
@media screen
  {
  p.test {font-family:verdana:14px;}
  }
@media print
  {
  p.test {font-family:verdana:10px;}
  }
</style>

Altså en mindre Font på Print delen end på Screen delen? Den kunne jo så blive sat til 0px på Screen.

Ja det var da en mulighed selfølgelig.

-
Ja jeg har forklaret at kontonummeret jo er at se i kilde koden, men som hun siger, "Det gør almindelige mennesker jo ikke" Hvortil jeg svarede Nej men almindelige mennesker prøver heller ikke at opsnappe Kontonumre, og dem der gør ved sgu godt at man kan "Vis Kilde". Men kunden får sin vilje og jeg får lidt håndøre, alle er glade.
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. februar 2011 - 09:59 #5
Du kunne også bare lave:

@media screen
{
p.test{display:none}
}
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2011 - 10:34 #6
Ja det er naturligvis meget bedre med, display:none :)

Jeg takker for hjælpen, den er tilfredsstillende og lige i øjet :)

Smid venligst et svar jakobdo.
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. februar 2011 - 10:35 #7
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. februar 2011 - 11:08 #8
Takker for point.