Avatar billede morton Nybegynder
29. juli 2001 - 12:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

vedvarende error beep

Hej eksperter!

Jeg har lige installeret et 128mb sd/133 ram modul og efter dette er min computer begyndt på tilfældige tidspunkter at komme med en vedvarende beep-lyd, som kun stopper, hvis jeg restarter.
Det skal lige nævnes, at jeg har 2 64mb sdram-moduler siddende i også. Jeg tror muligvis at problemet kan skyldes at der ikke bliver leveret nok strøm.
Jeg har en Amd K6II, 500mhz med tre cd-romdrev, lydkort, netkort, mpegkort (windows 2000 pro som styresystem og et asus p5a motherboard).

Hvad er problemet og hvordan kan det blive løst?

på forhånd tak
hilsen
Morton
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juli 2001 - 13:01 #1
Prøv den nye ram alene i første omgang!
Avatar billede bergeren Nybegynder
29. juli 2001 - 13:05 #2
Du har nok ikke sat rammene rigtigt i eller også er det fordi de sidder løst.

Prøv at pille dem alle sammen ud og og sæt dem så i igen

Bergeren
Avatar billede makse Nybegynder
29. juli 2001 - 13:10 #3
Det kan også være, at det er din CPU der bliver for varm. Det giver nemlig også disse Beep Beep Beep.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
29. juli 2001 - 14:59 #4
Avatar billede morton Nybegynder
29. juli 2001 - 15:54 #5
jeg har pillet de to 64mb-moduler ud og 128mb modulet ser ud til at virke fint alene - herefter satte jeg de to andre tilbage i og det ser ud til at køre fint. Jeg er dog nødt til at teste lidt mere endnu før jeg er sikker på, at det var det som var galt, men det ser lovende ud -
mange tak for hjælpen so far - jeg vender tilbage og tildeler nogle point senere.
Avatar billede pyroz Nybegynder
29. juli 2001 - 22:57 #6
Jeg havde nogenlunde det samme problem som dig. Jeg havde 32MB Pc100 og satte 32 til i. Lige pludselig stoppede den i post-testen men da jeg re-startede var der intet galt!? Jeg har haft rammene i et stykke tid nu, og jeg har ikke haft problemer siden!!? :-)
Avatar billede morton Nybegynder
02. august 2001 - 19:52 #7
Fejlen er opstået igen - jeg må nu konkludere at fejlen først opstår når jeg sætter de gamle ram i. Dette finder jeg ret besynderligt eftersom de virkede udemærket før jeg installerede 128mb-modulet. What\'s up!?
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. august 2001 - 20:08 #8
De gamle 64Mb ram fejler sandsynligvis ikke noget, de kan bare ikke med det nye 128Mb ram.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. august 2001 - 10:42 #9
Hvad fandt du ud af, der må jo være noget i hundevennesn henvisning der har ledt dig på sporet siden du accepterer hans svar.
Om ikke for andet er det jo rart at vide til en anden gang problemmet dukker op!
Avatar billede morton Nybegynder
06. august 2001 - 11:01 #10
rolig rentaxes hihi :) jeg var ikke færdig. Jeg troede det var muligt at tildele point til flere af jer, men det lader ikke til at være sådan. Jeg havde tænkt mig at også tildele dig point samt bergeren, da jeg mener at jeres kommentarer ville virke for en anden end mig.
Jeg gav hundevennen point fordi jeg syntes det var en kanon url han havde fundet, og som jeg tænkte andre også kunne få glæde af. Er det slet ikke muligt at tildele flere point?
Mine ram (dem alle) har forholdt sig roligt i et stykke tid nu (ingen beeplyd), men jeg føler at systemet er blevet en smule sløvt. Eks. når jeg åbner et browservindue el. Phothshop så er den begyndt med at være 100 år om at åbne...
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. august 2001 - 11:15 #11
morton> Det er ok, du kunne jo lave et nyt spm., enten om det samme emne eller om dit problem med åbning af programmer!
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. august 2001 - 11:16 #12
PS; Jeg synes også det er en god url, så den er indlemmet i samlingen ;o)
Avatar billede morton Nybegynder
06. august 2001 - 11:27 #13
nyt spørgsmål oprettet :)