Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2011 - 12:57 Der er 2 kommentarer

Synology ds211 problem

Hej!

Jeg har er problem med min Synology DS211 Nas server. Jeg har egentlig flere end et, men dette er mest presserende.

Når jeg prøver at få adgang til enheden via Stifinder -> Netværk -> (navnet på min enhed) kommer følgende meddelelse:

"Der kan ikke opnås adgang til \\(navnet på enheden)
- Kontroller, om navnet er stavet korrekt. Der kan muligvis være problemer med netværket. Klik på Diagnosticer for at forsøge at identificere og løse netværksproblemer.
- Fejlkode: 0x80070035
- Netværksstien blev ikke fundet"

Selvfølgelig kan "Diagnosticer" ikke finde ud af problemet.

Jeg kan se og få adgang til de andre computere på hjemmenetværket uden problemer og kan også se NAS serveren, men bare ikke få adgang.

Jeg har adgang til serveren via min browser (over eget netværk, ikke over internet), men vil gerne have adgang til den som en normal ekstern harddisk. Jeg har kunnet gøre det uden problemer med en anden ds211 uden problemer (var routet via en Apple Time Capsule).

Jeg har prøvet at fjerne firewall på serveren og vælge "tillad adgang hvis ingen regler matcher".

Jeg har Windows 7 64bit og min router er en Netgear WNDR3700.

Nogen forslag til hvad problemet kan være?

Hilsen Andreas
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2011 - 13:04 #1
Problemet er løst :)

Typisk, at man endelig finder løsningen efter flere dages hovedbrud lige efter spørgsmålet er posted. DOH!

Til andre med samme problem: i serverens Kontrolpanel -> Win/Mac/NFS skal Windows filservice og NFS selvfølgelig være aktiveret. Tanketorsk :P
Avatar billede bas Forsker
26. september 2015 - 13:57 #2
Hej

Jeg bruger Windows 10, og oplever det samme problem med min Synology NAS.
Er løsningen mon den samme - altså:
"I serverens Kontrolpanel -> Win/Mac/NFS skal Windows filservice og NFS selvfølgelig være aktiveret."

- eller kan der også være andre problemer som f.eks. anitvirus, firewall eller lign.?

Jeg har lige aktiveret Windows filservice og NFS på NAS'en og genstartet PC'en.
Jeg prøver lige at holde øje med det.