Avatar billede kochy Nybegynder
05. februar 2011 - 22:29 Der er 9 kommentarer

Fuld forbindelse men vil ikke logge sig på trådløs

efter langtids søgen fandt jeg endlig vores trådløseinternet men nu er problemet at når jeg trykker "opret forbindelse" så går der lidt tid og så siger den "windows kan oprette forbindelse til ..." så trykker jeg "Diagnostier problemet" og så ber den mig om at vise sikkerhedindstillinger for trådløst netværk for den anden pc'ers navn. og hvad jeg kan se ser de ens ud der står WPApersernal, TKIP, men de begge 2 sidder ends ud så kan ikke finde ud af hvad der er galt hvis det er til nogen hjælp er den trådløse router DIR-300 :)
Avatar billede Blueeyez Mester
05. februar 2011 - 22:43 #1
Hvilket net kort har du i pcen? og hvilken router vil du forbinde til?
Avatar billede Blueeyez Mester
05. februar 2011 - 22:50 #2
Så du skrev router model navn men vil lige høre så vi er på samme side om det er denne: http://www.dlink.com.au/products/?pid=DIR-300
Avatar billede kochy Nybegynder
05. februar 2011 - 23:44 #3
Kort? aner det ikke ved bare det er en acer bærbar? men jeg kan heller ikke koble trådløs til min ps3 altså vi har jo en trådløs router eller hva det hedder sådan en DIR-300 og som jeg kan se er der fuld forbindelse men jeg kan bare ikke kople nettet til..
Avatar billede Blueeyez Mester
05. februar 2011 - 23:59 #4
Okay, svært for mig og sige, godt nok er det en enkelt router og ikek særlig advanceret men der er jo altid mere end 1 ting der kan stå i vejen og nu ved jeg ikke lige hvilke muligheder der er i routeren.. men du må prøve og skifte mellem rkip og aes ellers prøv og gå længere ned evt. til WEP hvis muligt..
Avatar billede kochy Nybegynder
06. februar 2011 - 10:44 #5
det ser ud til jeg kun har TKIP og AES og jeg aner ikke hvad det betyder :s men det er vist min fars computer der er adminstrater for det tråløse netværk
Avatar billede Nereos Nybegynder
06. februar 2011 - 12:08 #6
Mit første gæt vil være at koden er forkert?

Alternativt kan det være din far har sat MAC adresse restriktioner på, altså så kun godkendte computere kan logge på. (MAC adressen er den adresse netkortet har i alle ting inkl. PS3 og PC).

Det har nok ikke noget at gøre med TKIP eller AES - Playstation 3 kan i hvert fald begge dele.
Avatar billede kochy Nybegynder
06. februar 2011 - 12:57 #7
koden er rigtig nok :) men hvordan kan det slåes fra såkaldte mac slåes fra?? :)
Avatar billede Blueeyez Mester
06. februar 2011 - 13:27 #8
Af TKIP og AES skal AES slås fra, det er som regel der standard trådløse kort ik ka følge med mere.. Mac filter hedder det og du skal ind i routeren og kigge via browser altså^^ Du skal jo os lære noget ;)
Avatar billede lzs Nybegynder
09. februar 2011 - 08:20 #9
Reset den trådløse router og start forfra med at konfigurere den, I må have gjort noget galt da i satte den op.