Avatar billede soenderskov Seniormester
05. februar 2011 - 00:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Meget langsom netværk

Hej Eksperter

Jeg har en netgear CG3000 router samt en Imac med N netkort kablet til routeren og en bærbar med tråløs forbindelse via usb Netgear WN111v2 som også køre med N standarden. Mit problem er at jeg deler filer mellem pc´en og Imac´en men hastigheden er kun 1,5-1,92 Mb/s hvilket er lidt da når jeg downloader med min Imac fra nettet har en hastighed på 6 Mb/s (50/5 linie) burde overførslen mellem de 2 pc'er ik være større end det jeg har oplyst ?

men min bærbar downloader kun med 29 Mbit/s, den burde vel også kunne klare de næsten 50 Mbit/s ??? har tjekket alle kanaler i området og den tætteste kanal på min er kanal 10 jeg køre selv på kanal 13 så der ik noget der burde forstyrre hinanden...

Håber nogen kan hjælpe

Min Bærbar køre windows 7 og min Imac Snow Leopard
Avatar billede Nereos Nybegynder
06. februar 2011 - 12:14 #1
Prøv evt. at sætte den ned på en lavere kanal. Det er ikke alle produkter der fuld ud understøtter kanaler over 11. Sådan var det i hvert fald engang.

Anyway Gbit kabelnet ftw!
Avatar billede soenderskov Seniormester
06. februar 2011 - 15:41 #2
hvad betyder ftw?? :-)

hmm hjalp ik rigtigt :( forstår bare ik hvorfor de kan køre så hurtigt når de henter fra nettet men ik fra hinanden
Avatar billede soenderskov Seniormester
14. marts 2011 - 00:10 #3
nå lukker og slukker spm :)