Avatar billede kholst Nybegynder
29. juli 2001 - 12:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Exchange server performance - Store.exe tager for store resourcer

Jeg har en win2000server DC med exchange 2000. Jeg har problemer med hukommelsen på den.

Efter opstart/genstart går der ikke mange dage før den virker overbelastet på ram\'en. Efter f.eks. ca. 4 dage bruger den over de 512 der sidder i. Så begynder den at swappe kraftigt og den kører dårligt.

Jeg har bemærket at store.exe vokser støt og lige nu tager 340 mb.

Hvordan ændrer jeg på opsætnigen så jeg ikke behøver at genstarte hver 4 dag?
Avatar billede xion Nybegynder
30. juli 2001 - 02:18 #1
Hvor stor er din Private/Public Message store? kører du indexing? kører du andet end exc / DC på serveren? hvilke CPU\'er kører den? Er der meget load på serveren? har du flere netkort i maskinen(kan lave underlige fejl i dc) hvormange mailboxe/connections har du?

Det er normalt for exc 2k at bruge 80-95% af total mem!! men kun hvis den ikke kører andet (DC tager også lidt, og det burde mem handler tage højde for)

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q267/2/55.ASP
tunning: http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/TechNet/prodtechnol/exchange/maintain/optimize/exchtune.asp

installer sp2 til windows og sp1 til exc...
Avatar billede kholst Nybegynder
30. juli 2001 - 08:24 #2
-Serveren er en 850 MHz AMD med 512 mb ram - ikke ECC.

-Den kører DC(herunder roaming profiles) og exch. 2000 med 8 brugere.

-Privat store = 725
-Public store = 15

-Indexering, tænker du på indexerings servicen  ?

-Der sidder 2 netkort i maskinen (har kørt deling for stofanet).

-Der er ikke installaret SP\'s.
Avatar billede kholst Nybegynder
30. oktober 2001 - 00:12 #3
lukker