Avatar billede Nopedk Nybegynder
03. februar 2011 - 16:40 Der er 2 kommentarer

Portforwarding med 2 routere

Hej, jeg har 2 routere, en zyxel 2602r-d1a og en linksys wrt54gl.
Og så har jeg telenor, problemet er at min zyxel ikke er trådløs, så jeg bliver nød til at forbinde linksys'en til min zyxel, jeg har prøvet kun at bruge min linksys, men så virker internettet ikke, så dvs. at jeg SKAL bruge min zyxel, men hvordan kan jeg forwarde de porte jeg nu skal forwarde for at det virker?
Avatar billede Chris_dk85 Nybegynder
03. februar 2011 - 17:15 #1
Hej,
Jeg ved ikke om det er en idé for dig, men kan du måske bruge din Zyxel router som router og nøjes med at lade WRT54GL agere accesspoint til det trådløse?

Dvs. at tildeling af ip-adresser osv. sker i Zyxel routeren.

Jeg har selv en WRT54GL, dog med DD WRT firmware på.
Så jeg kan ikke lige helt huske præcis hvor du skal lave opsætningen.
Avatar billede Nopedk Nybegynder
03. februar 2011 - 18:07 #2
Altså, det kunne jeg vel, men jeg ved ikke helt hvordan jeg gør, har lige ligget og rodet rundt med det, men det virkede ikke. Er det noget med at man skal slå DHCP fra?