Avatar billede brslo07 Nybegynder
03. februar 2011 - 14:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kategorisering vha. forespørgsler

Hej,

Jeg er ved at lave et lagerstyringsprogram i MS Access.
Jeg har nogle forskellige produkter (kaldet kategorier) og under hver kategori har jeg yderligere nogle produkter (kaldet værktøjer).

Hvordan får jeg lavet en forespørgsel således at systemet ved når jeg vælger kategori 1, så listes der kun værktøjer til denne kategori.

Kan være spørgsmålet har været besvaret før.

På forhånd tak for hjælpen.

Brian
Avatar billede mugs Novice
03. februar 2011 - 15:14 #1
Det gør du ved at indsætte kriterier i forespørgslen. Under feltet kategori skriver du f.eks. 1. Så ser du kun værktøjer i denne kategori.

Prøv i stedet for st skrive 1 at skrive [Indtast kategori], så bliver du promptet for en kategori.
Avatar billede brslo07 Nybegynder
04. februar 2011 - 07:36 #2
For at kunne gøre dette, så er jeg vel også nødt under tabellen for værktøjer at specificere hvilken kategori hvert værktøj tilhører?!?
Avatar billede mugs Novice
04. februar 2011 - 08:21 #3
Ja - Det troede jeg du havde, for hvad skal du ellers bruge feltet Kategori til?
Avatar billede brslo07 Nybegynder
04. februar 2011 - 11:06 #4
Ved pointene er givet, men får ikke det jeg gerne ville. Altså det jeg skrev til at begynde med. Hvis jeg scroller igennem værktøjer kan jeg se kategori ændre sig. Og det jeg var ude efter var en rullemenu hvor man kunne vælge en kategori. Så i en menu nedenunder, også rullemenu, så blev kun de værktøjer listet der tilhører den valgte kategori.
Avatar billede mugs Novice
04. februar 2011 - 13:00 #5
Sp skal du filtrere efter den første rullemenu (combo)
Avatar billede brslo07 Nybegynder
08. februar 2011 - 15:24 #6
Det har jeg fået til at virke, men jeg har problemer med at få  andre felter til at automatisk opdatere sig, når jeg har valgt et værktøj. Hvordan gør jeg dette?
Avatar billede mugs Novice
08. februar 2011 - 17:32 #7
Prøv at indsætte en Refresh i hændelsen BeforeUpdate i de felter du opdaterer.