Avatar billede ranni Forsker
02. februar 2011 - 17:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fotobog.

Win 7 64.
For en 3 år siden havde jeg et program, hvor man kunne indsætte billeder på sider og hvor siderne vendes efter valgte antal sekunder og kunne gemmes som video, men jeg kan ikke huske, hvad og hvor, jeg fandt det (nok fordi jeg har nået den alder, der husker bedre fra barndommen end hvad der skete i forgårs)
Avatar billede richardjensen Seniormester
02. februar 2011 - 19:27 #2
Jeg er lidt i tvivl om,hvorvidt du tænker på det,man kalder 'diasshow', - altså hvor et antal valgte billeder vises i sekventiel eller vilkårlig rækkefølge,- det kan man med mange af de billedredigeringsprgr. der kan hentes frit på nettet.
Det giver også mulighed for at brænde en serie på CD - som så kan vises på computer eller TV. (undskyld hvis jeg er på vildspor )
Avatar billede ranni Forsker
02. februar 2011 - 19:38 #3
Hej karise.
Det var ikke lige den udgave, jeg husker.
Man kunne se siderne vende med krøller lige som i supermarkedernes reklamer, dog skulle man ikke aktivere, men bladre automatisk efter fastlagt antal sekunder. Billederne kun redigeres i størrelse og placering.
Skal evt. bruges i digital fotoramme
02. februar 2011 - 19:43 #4
Digital fotoramme kan typisk ikke håntere film, men kun løse billeder/filer. Derefter i fotorammens opsætning kan man bestemme hvordan den skal skifte mellem de enkelte billeder/filer ...
02. februar 2011 - 19:45 #5
Avatar billede ranni Forsker
02. februar 2011 - 20:39 #6
Jeg har ellers Pinnacle 14 Ultima og Adobe Photoshop og Premiere 9 men jeg har ikke fundet ønskede funktioner.
Nu prøver jeg dit forslag karise JALBUM
Avatar billede ranni Forsker
03. februar 2011 - 20:36 #7
Jeg har downloaded en masse programmer og nogle kan jeg end ikke kan slette igen.
Jeg har endnu ikke fundet det ønskede med ønskede funktioner.
Jeg prøver lige en dags tid endnu.
03. februar 2011 - 20:58 #8
For inspiration -> http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex14/index.html - og deromkring ...

Men så skal du selv 'kode' lidt ...
Avatar billede ranni Forsker
04. februar 2011 - 23:47 #9
Jeg har ved din hjælp karise fundet
http://www.flipalbum.com/fahome/store/#suitev
Den kræver godt nok jeg rejser mig ved rollatoren og lirker tegnebogen frem.
Den opfylder ganske vist ikke jeg kan flytte rundt på billeder og ændre størrelse.
Trialversionen er uden vandmærker.

Karise !! vil du sende et svar ?
05. februar 2011 - 10:13 #10
Den skal nok blive flot...