01. februar 2011 - 17:08Der er
5 kommentarer og 1 løsning
Pivot, vis ikke blank som mulighed i page area
En pivot trækker via ODBC på en databasetabel. Der er IKKE nogen blanke felter i kildedata. Til trods for dette indsættes (blank) som valgmulighed når jeg vælger at benytte data ....
(blank) må ikke være en valgmulighed, men (All) skal forblive for valgmulighed for brugeren
Hvis du nu sætter den "kolonne" ind i eksempelvis Rækkeetikker, hvor der må være noget tomt data et sted i basen. Så kan du vælge etiketfiltre og sætte et kriterie ind der hedder "forskellig fra (tom)".
Højreklik i pivottabellen. Vælg 'Pivottable options' (næstnedest) På fanebladet 'Data' vælges 'None' ved 'Number of items to retain per field.
Når dette er gjort beholder pivotabellen ikke gamle data i pagefields mv. ved opdatering. Det skulle så betyde at (blank) forsvinder ved første opdatering.
Hvis du har excel 2002 er du nødt til at køre en makro, for at fikse det.
Sub DeleteMissingItems2002All() 'prevents unused items in non-OLAP PivotTables 'pivot table tutorial by contextures.com Dim pt As PivotTable Dim ws As Worksheet Dim pc As PivotCache
'change the settings For Each ws In ActiveWorkbook.Worksheets For Each pt In ws.PivotTables pt.PivotCache.MissingItemsLimit = xlMissingItemsNone Next pt Next ws
'refresh all the pivot caches For Each pc In ActiveWorkbook.PivotCaches On Error Resume Next pc.Refresh Next pc
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.