Avatar billede fartilfire Nybegynder
01. februar 2011 - 14:57 Der er 8 kommentarer

Meget svært netværksproblem

På min Fujitsu Siemens Esprimo Mobile V5535 (Windows Vista) med Atheros 5507EA trådløst netkort kan jeg kun lejlighedsvis se min trådløse forbindelse til min TDC Router (Kombi-internet-telefon-tv) og gå på internettet. Hvis jeg genstarter min pc kan jeg ikke længere se den trådløse forbindelse. Dagen efter kan jeg så se den igen og gå på nettet indtil jeg slukker for maskinen. Vil jeg på nettet en time efter kan jeg igen ikke se forbindelsen - ikke engang med begrænset afgang.

Med kabel virker LAN forbindelsen uden problemer.

Der er 6 laptops på routeren som er som kan udlevere 90 IP adresser dynamisk. Krypteringen er wpa-2. De 5 øvrige fungerer perfekt trådløst heriblandt en fulstændig identisk Fujitsu Siemens Esprimo V5535. Der er 2 vista, 2 xp og 2 win 7.

Der kører Norton 360 på alle maskiner og der har så vidt jeg ved ikke været virus på nogle af dem.

Det har fungeret i mere end et år på samme router indtil den en maskine for en måned siden begyndte at drille.

Med en trådløs tdc internet usb-nøgle virker alt som det skal (men den fider jo sit eget mobile netværk.)

Følgende er prøvet:

Netkortet fjernet og reinstaleret.
Netkortet fra søstermaskinen er nyinstaleret. Det virkede ved første opstart men ikke ved genstart.
Routeren er resettet til fabriksindstillingerne.
IPv6 er forsøgt deaktiveret.
Diverse vejledninget fra Microsoft og nettet for at sikre at de rette tjenester kører, nulstilling af DNS m.v.
Knappen til det trådløse netværk er tænt og dioden lyser.

Når det ikke virker ser ipconfig /all sådan ud:

Microsoft Windows [version 6.0.6002]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

C:\Windows\system32>ipconfig /all

Windows IP-konfiguration

  Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : fartifire  Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

PPP-netværkskort TDC:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : TDC
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . :
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 2.105.208.234(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.255
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 0.0.0.0
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 194.239.134.83
  NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret

Trådløst LAN-kort Trådløs netværksforbindelse:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Atheros AR5007EG Wireless Netw
ork Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-16-44-A0-0B-B0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : SiS191 Ethernet Controller
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-1E-33-04-F8-04
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 10:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.{5952B574-2D9F-4743-B07
9-3C524623983E}
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 7:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interf
ace
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 9:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.{737DBE93-D459-4F7F-BB1
7-874D8D7933E3}
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 11:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort
#3
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 12:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4-netværkskort
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  IPv6-adresse. . . . . . . . . . . : 2002:269:d0ea::269:d0ea(Foretrukken)
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 2002:c058:6301::c058:6301
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 194.239.134.83
  NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret

Nogle bud???

Med venlig hilsen
Fartilfire
01. februar 2011 - 15:04 #1
Velkommen til E. ...

Hurtig tanke: Skift Trådløs kanal på Routeren ?
Avatar billede fartilfire Nybegynder
01. februar 2011 - 15:09 #2
Tak er prøvet fra 10 til 4 - det hjalp ikke
Opdaterede drivere til det trådløse kort er også prøvet.
Avatar billede djras Nybegynder
01. februar 2011 - 15:42 #3
Jeg havde næsten samme problem med en ældre AMILO.
Hentede programmet  Launc Maneger på Fujitsu support,og geninstallerede det,og netværket virkede igen.
Avatar billede fartilfire Nybegynder
01. februar 2011 - 17:10 #4
Hej Djras

Som jeg ser det er Launch Manager kun til visse Amilo produkter - jeg kan ikke finde nogen til Esprimo.
Avatar billede djras Nybegynder
01. februar 2011 - 21:27 #5
Ok. Det var et hurtigt skud fra hoften.
Avatar billede fartilfire Nybegynder
01. februar 2011 - 22:43 #6
Jeg er bange for at jeg har prøvet alle de hurtige løsninger - men byd bare ind, problemet er ikke løst endnu.

Når jeg prøver:

netsh int ip reset reset.log

får jeg fgl. fejl:

Resetting Echo Request, failed. Access is denied

Nogle der ved hvad det betyder - jeg kører komandopromten som adm.
Avatar billede fartilfire Nybegynder
01. februar 2011 - 22:52 #7
Jeg har lige kørt sfc /scannow uden integritetsfejl og begynder at få en fornemmelse af at det måske skyldtes noget 3. persons software - måske nogle avg rester eller noget andet i registreringsdatabasen.

Er der nogen der ved hvordan jeg checker jeg det?

Norton og CCleaner har checket og renset reg.databasen.
Avatar billede fartilfire Nybegynder
03. februar 2011 - 17:45 #8
Så er problemet blevet kredset lidt mere ind. Med et usb netkort kan jeg gå på det trådløse netværk. Jeg kan derefter skifte til det indbyggede trådløse kort og køre problemfrit på dette. Jeg kan tage usb-netkortet ud. Genstarte - og så vil den ikke igen. Trådløst netkort er medtaget i bios'en. Nogle bud efter de nye informationer???