Avatar billede webmalle Nybegynder
31. januar 2011 - 16:11 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Upload af en ny swf fil i nuværende swf fil (Flash)

Jeg har lavet en forside til forskellige flash spil. Når man trykker på en knap starter der et spil. Der kan navigeres frem og tilbage til forsiden. Spillet kører fint og der er ingen fejlmedelser, når jeg kører det i flash og html. Når jeg uploader filerne på mit webhotel, er det dog kun forsiden der vises. Spillet starter ikke, når jeg trykker på startknappen. Er der nogen der har en ide om hvad der er galt?
Avatar billede keysersoze Guru
31. januar 2011 - 17:17 #1
Det mest sandsynlige er ud fra det du forklarer er nok, at du har nogle forkerte henvisninger et eller flere steder i dit system - fx til selve flash-filen.
Avatar billede webmalle Nybegynder
31. januar 2011 - 18:17 #2
Ja men jeg kan sagtens køre dem så de taler sammen i mit flash CS5.
Jeg kan også køre dem enkeltvis fra mit websted, men de taler ikke sammen, når jeg kører dem fra webstedet - http://webmalle.dk/side5.html
Avatar billede keysersoze Guru
31. januar 2011 - 18:37 #3
hvad skal gøres for at det fejler?
Avatar billede webmalle Nybegynder
31. januar 2011 - 19:03 #4
Det fejler ikke.. Kun efter upload til webhotel..
Avatar billede keysersoze Guru
31. januar 2011 - 19:06 #5
så webmalle.dk er ikke dit webhotel?
Avatar billede webmalle Nybegynder
31. januar 2011 - 19:11 #6
Man kan/skal clicke på søløven på forsiden ZooPark, og så starter der et søløvespil, men det vil ikke starte. Som sagt kan man godt starte søløvespillet fra ZooPark/forsiden, når jeg kører spillet i flash. Det virker i øvrigt også, når jeg kører det i html..

Jo - webmalle.dk er min hjemmeside
Avatar billede webmalle Nybegynder
31. januar 2011 - 19:50 #7
Det er ikke meningen, at søløvespillet skal uploades separat, når alt virker. Det skal køres fra ZooPark..
Avatar billede keysersoze Guru
31. januar 2011 - 19:30 #8
nå - jeg tror jeg er stået af her. Er ikke med på sammenhængen i hvad der ligger på webhotel og hvad der ikke gør og fejlen ikke kan ses men det kan jo være at en anden kan byde ind.
Avatar billede webmalle Nybegynder
31. januar 2011 - 20:33 #9
jeg har fundet ud af det :-)
Avatar billede keysersoze Guru
31. januar 2011 - 20:37 #10
og løsningen?
Avatar billede webmalle Nybegynder
31. januar 2011 - 22:01 #11
At der på webstedet skelnes mellem små og store bogstaver i swf henvisningerne, hvilket der åbentbart ikke gøres, når jeg kører dem i mit flash program (CS5)..
Avatar billede keysersoze Guru
31. januar 2011 - 22:07 #12
fordi du ligger på en unix - og altså havde fejl i dine henvisninger som svaret i første kommentar.
Avatar billede webmalle Nybegynder
31. januar 2011 - 22:24 #13
Hvad mener du med unix? Er helt ny på området..
Jeg troede du var "væk". Skriver lige et nyt spg. så
du kan få dine point :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
01. februar 2011 - 00:15 #14
keysersoze -> Se her: http://www.eksperten.dk/spm/930409
Avatar billede keysersoze Guru
01. februar 2011 - 19:32 #15
Styresystemet på serveren er ofte afgørende for om der gøres forskel på store og små bogstaver i fil-henvisninger - Unix er en af mulighederne og den skelner netop.
Avatar billede webmalle Nybegynder
04. februar 2011 - 08:48 #16
Ok - lige som med æ, ø og å?
Avatar billede keysersoze Guru
04. februar 2011 - 09:29 #17
også det - men problemer med æøå i selve dokumenter skyldes problemer med charset.
Avatar billede webmalle Nybegynder
04. februar 2011 - 09:41 #18
Tak - for god info!