Avatar billede iversen84 Novice
31. januar 2011 - 11:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Profiber/waoo Tilgin router

Hejsa

Håber nogen kan hjælpe og evt lave en trin for trin guide.

Jeg har fibernet fra waoo/profiber, men vil gerne køre internet videre i en cisco/linksys router fra selve tilgin´en, jeg kan nemlig kun opnå 20 mbit trådløs på tilgin og 60 på min linksys.

er der nogen der kan hjælpe med at route internet forbindelsen videre fra tilgin routeren til linksys routeren.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
31. januar 2011 - 11:26 #1
hvis du vil route skal du have flere offentlige IPer, det har du ikke.
Kan man ikke bare sidde linksys på og hive Tilgin i møddingen
Avatar billede iversen84 Novice
31. januar 2011 - 11:35 #2
Jeg klagede over at jeg kun kunne trække 20 mbit ud af deres tilgin router, fik så at vide at jeg kunne købe en anden router, hvilket jeg så har gjort (Linksys wrt320) og at jeg så kunne route internet forbindelsen videre over i min egen router, via tilgin routeren. jeg kører nemlig ip-telefoni i tilgin routeren. Men nu er det som om at Waoo trækker i land igen da jeg bad om hjælp til problemet.

Hvis jeg har min linksys router sat på, så hver gang min computer starter op fra standby eller jeg tænder den på nu, så lukker fibermodemet af "sikkerheds-hensyn" (det var forklaringen fra kundeservice) så jeg kommer nok ikke helt udenom at skulle have tilgin routeren sat til.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
31. januar 2011 - 12:07 #3
fordømt...
troede iøvrigt ikke det var nogen der brugte den legacy teknologi som fastnet telefon.
men hvis du vil route dine interne subnet skal su lave en statisk route på tilgin og noget konfig i linksys
Avatar billede iversen84 Novice
31. januar 2011 - 12:11 #4
ja, det er jeg klar over, men jeg har desværre ikke den helst store forstand på det
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
31. januar 2011 - 12:56 #5
ok
jeg kan desvære ikke hjælpe dig her, da jeg ikke selv har en tilgin eller linksys
Avatar billede iversen84 Novice
11. februar 2011 - 10:50 #6
lukker
Avatar billede oxholm Novice
25. november 2011 - 21:14 #7
Jge benytter Bredbaandnord, som også er Waoo og jeg har deres Tilgin router, som med kabeltilslutning til komputeren køre 60/60 Mbit og ofte mere, når jeg køre en hastighedstest. Tilgins egen trådløs forbindelse rækker ikke godt nok rundt i huset, derfor har jeg tilsluttet en TRENDnet 300 router i forlængelse af Tilgin, men den trådløse hastighed går ned til omkring 40/40.

Det er muligt at udskifte Tilgin routeren med din egen router, men så har du ingen service fra Waoo