Avatar billede Dan Hansen Juniormester
31. januar 2011 - 00:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mistanke om enheder der "støjer"

Hejsa.

Jeg har en mistanke om, at en enhed på mit lokalnetværk, laver "støj".
Så meget, at det giver mig problemer med at bruge min internetforbindelse.

Skulle uploade en 11MB fil til en webdisk.
Det var først langsomt - som i "beregnet tid over 1 time"
og til sidst fejlede overførelsen da også.
Det blev testet på 3 forskellige webdisk.

Eftersom jeg fornyeligt at købt mig en NAS og har haft problemer, med at tilgå den udefra - faktisk er det nærmest umuligt, trods portåbninger.
Er så utrolig LANGSOMT, - ja så tænkte jeg, at jeg måske har en enhed på netværket der laver problemer.

Fik dog lige TDC til at overvåge min forbindelse for bitfejl - og den overvågning afslørede ingen fejl! (så selv resultatet).

Så nu begyndte jeg her til aften, at koble enheder på mit netværk fra.

Først mine 2 NAS drev (LG og Homedisk-TDC).
Dernæst min ene stationære pc.
I mellem hver frakobling, testede jeg om jeg kunne uploade - stadig fejl.

Så koblede jeg min IP Alarm fra!
NU gik det over stok og sten - jeg kunne uploade min fil til min webdisk - tog ca. 10 min (beregnet af uploaden til 11 min ca)

Derfor koncentrerede jeg mig nu om den alarm og koblede den til igen.
Nu kom fejlen igen ved upload!
Koblede den fra igen og så kunne jeg igen uploade!

Jeg føler mig rimelig sikker på, at det er den ip alarm der laver fejlen, men jeg ville jo gerne have noget i baghånden ud over denne low end test.

Findes der et program til at overvåge ens lokalnetværk for fejl?
Altså bitfejl og lignende!

Håber nogen kan pege mig i den rigtige retning.

Hilsen Esbweb
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. januar 2011 - 01:17 #1
Under normale omstændigheder vil man anvende en sniffer som wireshar eller TCPDump til den slags, men det kræver at man kan bruge en sådan, for den giver dig ikke svarene automatisk
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
02. marts 2011 - 21:49 #2
tak bufferzone...
undskyld det sene svar.

Jeg kan så berette, at jeg fik skiftet router ud, efter snak med eksperter fra LG (Lg Nas drevet), fra IP Alarmens teknikere og routerteknikere.
Det viste sig at være routeren - for straks jeg satte den nye (ens med den anden) til, så spillede det hele som det skulle.