Avatar billede alpultzk Nybegynder
30. januar 2011 - 21:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Minidisplay -> VGA -> s-video

Hej folkens

Jeg har til hensigt at skaffe et billede på mit gamle fjernsyn uden HDMI-indgang, men som kun besidder indgangene alm scart og s-video/composite.

Jeg har en Macbook pro computer, som jo kun har udgangen minidisplay, og derfor har jeg skaffet følgende kabler:

1 x minidisplay->VGA
1 x VGA->composite/s-video (http://www.amazon.co.uk/VGA-to-S-Video-RCA-Adaptor/dp/B000P3UB24/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1296418145&sr=8-1-spell)

Opstillingen er altså: Mac -> minidisplayport -> VGA -> Composite/s-video

Desværre er det eneste der kommer på skærmet et meget flimret billede, tilnærmelsesvis ligner en myrekrig som suser forbi skærmen i en 45-graders vinkel. Dog kan jeg se, at noget af billedet fra min Mac er registreret i det forstyrrede billede på TV'et.

Er der nogle indstillinger jeg mangler at sætte før at opstillingen kommer til at fungere, eller er omformningen fra VGA til s-video slet ikke gyldig?

Jeg håber på at i kan hjælpe mig.

På forhånd tak.

Vh
Anders
30. januar 2011 - 21:35 #1
Velkommen til E. ...

Tanke: Prøv at 'fedte' med opløsningen/frekvensen på din skærmdriver/skærm opsætning ?
Avatar billede chalde Seniormester
30. januar 2011 - 21:44 #2
Brugen af vga->svhs convertere kræver at grafikkortet er lavet til det.
Matrox gjorde f.eks. det, at de pins i vga-udgangen der ikke blev brugt, istedet blev gjort brugbare til vga->svhs convertere.
Almindelige vga stik har ikke denne mulighed, og tror bestemt heller ikke konverteringen fra minidisplay understøtter det.
Skal du lave en "ægte" konvertering ser boksene ud ala: http://www.svideo.com/vga2videosmall.html

Alternativt kan du se om du kan finde en adapter der går direkte til svhs som passer til din model her:
http://store.apple.com/dk/browse/home/shop_mac/mac_accessories/displays?mco=MTM3NDc0MDA
Avatar billede alpultzk Nybegynder
07. februar 2011 - 11:04 #3
Tak for svarene

Jeg tror desværre jeg er ude i at skulle have fat i en converter-box for at løse dette problem.

Hvis i lige giver et svar, kan jeg få afsluttet tråden.
Avatar billede alpultzk Nybegynder
07. februar 2011 - 11:16 #4
BOM!
Avatar billede chalde Seniormester
12. februar 2011 - 18:12 #5
Ingen point denne vej :)