Avatar billede holemose Nybegynder
28. januar 2011 - 22:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PCI express og MSi N1996 Motherboard

Hej.

Jeg har lige købt et nyt grafikkort.

Når jeg har genstartet efter installationen, "hænger" PC'en
og vil ikke starte op.

Jeg har fundet ud af at det nye kort er til PCIe, og mit
Motherboard kører kun PCI.

Er der noget at gøre ved det, eller skal jeg returnere det nye
grafikkport?

Mvh.
Mogens
Avatar billede kimtheman Novice
28. januar 2011 - 23:18 #1
Ja dette må være dit MB:
http://www.specsbox.com/142/msi-n1996-motherboard-specs.html

Og der har du kun alm. PCI slots som man normalt ikke køre grafikkort igennem, da det ikke ydelsesmæssigt er så god. Men det kan da findes på www.edbpriser.dk

Du har en AGP 4X port på kortet og skal derfor have et AGP kort (Disse er også at finde på www.edbpriser.dk

Man kan ikke bruge et PCIe i PCI slots. Og spørgsmålet er om kortet har taget skade nu efter du har haft det deri?
Avatar billede holemose Nybegynder
29. januar 2011 - 10:55 #2
Ja, de tænkte jeg nok.

Hvad med chipset'en kan den opdateres?

Spørgsmålet er om jeg ikke skulle investere i et nyt bundkort.

Jeg har kigget på et ASRock P67 Pro. (www.edbpriser.dk). Tilsyneladende et udmærket kort til prisen. Det kan også køre 64bit.

Ved du om min nuværende processor Intel dual core 2 4300, kan
køre på det kort.

Mvh.
Mogens
Avatar billede kimtheman Novice
29. januar 2011 - 12:56 #3
Er du sikker på du har en Intel dual core 2 4300 i nu? Da det ligner denne Sockets Supported LGA775,
http://ark.intel.com/Product.aspx?id=28024&processor=E4300&spec-codes=SL9TB,SLA99

Og ifølge spec. til dit bundkort
http://www.specsbox.com/142/msi-n1996-motherboard-specs.html

Så er Processor Socket Type - mPGA478. Så kan ikke få det til at passe sammen.

Men det ASRock P67 Pro du har kig på kører Processor-socket LGA1155. Og det passer kun med ca. 9 stk på edbpriser der kører den socket.
Avatar billede holemose Nybegynder
29. januar 2011 - 17:47 #4
Hej kimtheman.

Først, tak for dine indlæg....

Min processor er en Intel(R)core(TM)2CPU 4300 1,8gHz.

Mener det er en ok processor.

Har du evt. en anden anbefaling vedr. MB (helst 64 kompatibel) og til en overkommelig pris, til ovenstående CPU, eller skal jeg også investere i en ny?

Mvh.
Mogens
Avatar billede kimtheman Novice
29. januar 2011 - 20:40 #5
Kommer an på hvad ram type du kører med og hvad du ellers vil have på sådan et MB.

Men er du sikker på det bundkortsnavn da det ikke passer med de spec. man kan finde på det navn?
Avatar billede holemose Nybegynder
30. januar 2011 - 11:48 #6
Ja, mit bundkort er N1996 MSI.

Det kører med DDR2 Ram.

Men et nyere bundkort er vel ofte til DDR3 Ram? Er DDR3 bedre?
Så jeg er godt klar over at jeg evt. også skal have ny Ram.

Ellers stiller jeg ikke de store krav til et nyt MB, udover at det
skal kunne køre 64bit, 2-3 PCIe, alm. lydkort og selvfølgelig nogle USB udgange.

Min Processor kan køre 64bit.

Mvh.
Mogens
Avatar billede kimtheman Novice
30. januar 2011 - 12:55 #7
Kan ikke finde dit mortherboard på producentens hjemmeside.
http://dk.msi.com/

Og det jeg finder på nettet der skriver den Socket 478.
http://www.specsbox.com/142/msi-n1996-motherboard-specs.html

Og den processor du skriver det er, der står den passer til Socket 775.
http://ark.intel.com/Product.aspx?id=28024

Så tør ikke råde dig til noget, sålænge jeg ikke er sikker på hvad socket dit bundkort har.

Får du købt noget forkert passer processor jo ikke på.

I forhold til dit fokus på 64 bit. Har du nogle programmer eller lignende der kører 64 bit? Og kører dit windows 64 bit da? Ellers ville du alligevel ikke kunne udnytte det 64-bit som bundkort understøtter.
Avatar billede holemose Nybegynder
31. januar 2011 - 10:51 #8
Hej.

Jeg har en del programmer der kan køre 64bit, bl.a. Windows 7.

Men jeg har haft meget gavn af din support.... Mange tak for det!

Gider du kaste et svar ind, så du kan få point.

Mvh.
Mogens
Avatar billede kimtheman Novice
31. januar 2011 - 12:37 #9
Men måske du kan se hvad socket den bruger med Aida32 som fortæller dig lidt info vedr. Din pc.
Hent det her
http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/AIDA.shtml
Avatar billede holemose Nybegynder
31. januar 2011 - 14:12 #10
Super....

Mvh.
Mogens