26. januar 2011 - 12:23 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

DRM med W7 64-Bit og WMP12

Jeg har hentet noget musik med TDC Play, som jeg ikke kan afspille i windows media player. Når jeg prøver at afspille filerne, kommer den med en fejlmelding og når jeg trykker på hjælp, åbner den en microsoft side, hvor fejlkoden er C00D11B1. Jeg har prøvet de ting der står der. Jeg har prøvet at opdatere drm licenser. Jeg har slettet alt drm på computeren og fået WMP12 til at hente det igen, men det virker stadigvæk ikke. Siden med fejlkoden kan ses her:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/C00D11B1

Jeg har 3 andre computere og der virker det fint på. De kører dog Vista og XP.

Jeg har prøvet at få det til at virke, siden marts sidste år, og er efterhånden lidt træt af det. Håber virkelig at nogen kan hjælpe, eller give mig et tlf nr til Bill Gates, så jeg kan ringe og få ham til at forklare mig, hvad fanden der sker.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede bedt Nybegynder
26. januar 2011 - 12:31 #1
Hej virtualduran

Prøv at installere disse codecs : http://www.free-codecs.com/Vista_Codec_Package_download.htm
Avatar billede bedt Nybegynder
26. januar 2011 - 12:35 #2
Alternativt, kan du prøve at slette filerne i : C:\ProgramData\Microsoft\Windows\DRM\ og i Cache mappen herunder.

Media Player vil så hente licenserne forfra.
26. januar 2011 - 12:44 #3
Jeg har haft slettet DRM mappen 3-4 gange nu, uden held. Codecs til vista hjælper mig jo heller ikke meget, når jeg kører Windows 7. Undskyld hvis jeg lyder lidt sur, men er snart lidt træt af det her problem. Håber i er forstående.
Avatar billede bedt Nybegynder
26. januar 2011 - 12:51 #4
De codecs der skulle også virke med windows 7.

Det kan også være din firewall der blokkerer for streamen. Prøv at slå den fra midlertidigt, og se om det virker.
26. januar 2011 - 12:56 #5
Når jeg prøver at installere codec-pakken, siger den at mit styresystem ikke er i overensstemmelse med kravene, eller sådan noget i den stil. Jeg har lige prøvet det med windows firewall, den virkede heller ikke. Jeg har også prøvet dette, dogen uden det hjalp noget:
http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=./index.jsp&tplDir=web&page=article&article_id=25018&type=help
Avatar billede bedt Nybegynder
26. januar 2011 - 13:09 #6
Ok.

Prøv at hente denne: http://www.regeasycleaner.com/registryeasy_lite.exe

Kør skan, og fix efterfølgende de fejl der forekommer.
26. januar 2011 - 13:13 #7
Jeg er lige igang med at scanne. Mens vi venter: Hvad gør det her program? :)
Avatar billede bedt Nybegynder
26. januar 2011 - 13:18 #8
Skanner din registrerings database, og udbedrer fejl.
26. januar 2011 - 13:19 #9
Det er så bare lidt problematisk, når jeg har 1600 fejl og kun kan fixe 25. Ellers skal jeg betale 140 kr. for en licens.
26. januar 2011 - 13:22 #10
Okay. Har fundet en løsning med licensen. Jeg har kørt en scanning og bedt den fixe fejlene. Den skriver så at det er gjort og nu har jeg startet en scanning til og den ser pt. ud til at finde flere fejl, end den gjorde første gang. Har også lige prøvet at afspille nogle sange igen, stadig uden held. Skal jeg genstarte eller noget?
Avatar billede bedt Nybegynder
26. januar 2011 - 13:24 #11
Jep der skal genstartes.
26. januar 2011 - 13:30 #12
Det er hermed gjort. Stadigvæk samme problem. Jeg har også prøvet at slette mit lydkort, genstarte og lade det installere sig selv igen. Bare så i ikke foreslår ting, jeg allerede har prøvet :)
Avatar billede bedt Nybegynder
26. januar 2011 - 13:33 #13
Kørte du mere end 1 skanning ? Den skal køres indtil den ikke finder flere fejl.
26. januar 2011 - 13:36 #14
Jeg kørte et par stykker, men der er stadig flere fejl. Jeg prøver at blive ved et stykke tid, og så melder jeg lige tilbage :)
Avatar billede bedt Nybegynder
26. januar 2011 - 13:43 #15
Hvis den ikke vil fikse problemerne, så lad os prøve med Ccleaner i stedet.

http://www.piriform.com/ccleaner/download/standard

Det er i hvert fald et gratis program.
26. januar 2011 - 13:50 #16
Jeg er nede på 8-15 problemer nu. Har scannet 10 gange eller sådan noget. Jeg kan forresten godt spille filerne i Winamp.
26. januar 2011 - 14:17 #17
Så kom vi af med fejlene og fik genstartet. Jeg har stadigvæk samme fejl.
Jeg har læst en tråd herinde, med en der havde et problem der ligner mit. Det sidste han skrev i tråden var at han formaterede computeren  og geninstallerede windows. Kan det virkelig være en så slem fejl i installationen, at den ikke kan rettes, på andre måder?
Avatar billede bedt Nybegynder
26. januar 2011 - 14:25 #18
Ja det er jo den klassiske løsning på windows problemer.

Prøv at læs her først:
http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/C00D11B1
26. januar 2011 - 14:31 #19
Jeg har prøvet de ting, som bliver foreslået i linket der. Jeg har netop posted samme link, da jeg oprettede denne tråd, altså bare på engelsk. Det eneste jeg ikke har prøvet, er det med headerne, men det kan jo ikke passe jeg skal ændre filerne, for at kunne spille dem her, når de kan spilles alle andre steder i verden og på alle andre computere, jeg har prøvet. Hvis det er løsningen, får jeg i hvert fald ret travlt, da jeg jo har rettigheder til flere milioner filer fra tdc play.
Avatar billede bedt Nybegynder
26. januar 2011 - 14:42 #20
Har du prøvet at geninstallere windows media player ?

1: Åbn Control Panel/Programs and Features
2: klik "Turn Windows features on or off" i venstre side
3: Udvid "Media Features", fjern flueben "Windows Media Player". klik "Yes" og klik OK. Genstart windows.

4: Gentag processen, og sæt flueben igen.
5: Start Windows Media Player.

(Mit windows er på engelsk)
26. januar 2011 - 15:08 #21
Det er hermed også prøvet. Vi er stadigvæk samme sted. Jeg kan ikke rigtig forstå at microsoft ikke kan give en bedre forklaring på fejlkoden C00D11B1. Kan det være mit lydkort, der er noget galt med? :S Jeg har et usblydkort hjemme. Kunne være jeg skulle prøve det.
Avatar billede bedt Nybegynder
26. januar 2011 - 15:15 #22
Ja måske.

Hvis du går ind under kontrolpanel --> hardware og lyd --> Lyd --> og klikker på fanen lyde, så skal Lyd tema være Windows Standard/Windows default. Hvis den står på Windows Standard Modificeret eller lignende, så sæt den til Windows Standard.

Prøv også at opdatere lyddriveren til den nyeste version.
26. januar 2011 - 15:41 #23
Det hjalp heller ikke. Nu vil jeg pakke sammen og køre hjem. Tjekker ind her igen senere og ser om der er noget nyt. Foreløbig mange tak.
Avatar billede bedt Nybegynder
27. januar 2011 - 11:29 #24
Træls problem du har fået der.

Prøv om du kan nulstille din DRM komponenter:

1: http://drmlicense.one.microsoft.com/Indivsite/en/indivit.asp?force=1 (Brug IE)

Eller

2:

http://www.netflix.com/pages/previews/resetdrm.exe

Prøv evt disse codecs:
http://www.cccp-project.net/download.php?type=cccp

Ellers er vi snart ude i en geninstallation af windows tror jeg. :(
16. marts 2011 - 20:12 #25
Vi er nået frem til en formatering, desværre. Jeg takker for det store engagement og de mange forsøg på at hjælpe. Så hvis du vil have point, smider du bare et svar bedt. Tusind tak for hjælpen.
Avatar billede bedt Nybegynder
16. marts 2011 - 21:23 #26
Ej hvor træls :(

Men bare det virker!