Avatar billede ballum-it Praktikant
25. januar 2011 - 20:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Netværks problemer efter geninstallation

Jeg har for en uge siden ikke haft det mindste problem med at logge på ftp servere og på vpn forbindelse til mit arbejde.

Så formaterede jeg computeren og geninstallerede win7 på ny, sat netværket op igen og logger fint på nettet samt på de fleste ftp servere.
Men der er enkelte jeg ikke kan logge på længere. kodeord m.m. er de samme og andre kan fint logge på. Jeg kan bare ikke.
Jeg kan logge på vpn, men kan ikke få forbindelse med serveren på arbejdet, når jeg vil tilknytte netværksdrev. Jeg kan når jeg sidder på arbejdet, men kommer jeg hjem, kan den igen ikke finde serveren.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede bedt Nybegynder
25. januar 2011 - 23:44 #1
Hej Qbruger

Det kunne godt lyde som et DNS problem.

Har du prøvet at fange serveren på dens ipadresse i stedet for dens navn ?

Du kan også prøve at højreklikke på din VPN forbindelse vælg Egenskaber-->Fanen Netværk--> Marker (TCP/IPv4) og vælg egenskaber-->gå så ind under avanceret, og sæt flueben i Brug standard gateway på fjernnetværket.

Håber det hjælper.
Avatar billede ballum-it Praktikant
26. januar 2011 - 08:08 #2
Tak for svaret. Jeg har prøvet disse ting, men intet hjælper. Det der er så underligt er, at jeg kan når jeg tar den med på arbejdet, men ikke hjemme. Og der er ikke rørt ved selve netværket her hjemme. Kun en ny installation af min pc.
Avatar billede AViGu Nybegynder
31. januar 2011 - 12:56 #3
Havde lign. problematik, dog til en VNC klient, og ikke til et VPN netværk.
Det viste sig at være Windows firewall der ikke automatisk var slået fra ved installationen af en anden - hvor dum kan man være, tænker man så bagefter :D
Avatar billede ballum-it Praktikant
31. januar 2011 - 14:39 #4
Jo men burde der så ikke være problemer på arbejdet, der kan jeg jo fint logge på netværket med den samme pc som der hjemme.

Jeg går ind og vil Tilføje netværksdrev. På arbejdet finder den det straks, der hjemme siger den at den ikke kan få forbindelse.

Jeg kan godt sætte det op på arbejdet, men komme jeg hjem med den bærbare, virker det igen ikke.

Jeg bliver snart gråhåret af det.
Avatar billede ballum-it Praktikant
08. februar 2011 - 09:30 #5
Lukker uden løsning på problemet