Avatar billede rix Praktikant
25. januar 2011 - 18:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hjemme server på en gammel com

her i sidste tirsdag købte jeg en ny com.
men så tænkte jeg på at jeg kunne bruge den gammel til at lave hjemme sider på
så kom jeg til at tænke på det der vidst heder hjemme server

kan man installere de pogramer som man nomalt bruger til offentlig server ?

hvis man kan kan man slukke for serveren når man ikke ville bruge serveren mere eller skal man slette den?

til dem der tænker
hvorfor ikke bruge hjemme server som man kan hente på nettet som F.eks UniServer

fordi hvis man selv kan opsætte en så ville det være mere sjovt for mig :D
Avatar billede showsource Seniormester
25. januar 2011 - 18:38 #1
Ja, det er sjovt at rode med :O)

Umiddelbart ville jeg installere LAMP:
http://www.ubuntu.com/server

Er du til win, så tjek:
http://www.eksperten.dk/guide/1155
Avatar billede rix Praktikant
25. januar 2011 - 18:42 #2
ja nemlig og hvis jeg en dag står og skal lave en offentlig server ved jeg hvordan det virker :D

men kan man "stoppe" severen eller skal jeg slette det hele ?? hvis jeg ikke ville have en server til at tage på min com kræfter?
Avatar billede showsource Seniormester
25. januar 2011 - 18:57 #3
Ja da, du be'r den bare om at stoppe.
Avatar billede rix Praktikant
25. januar 2011 - 18:58 #4
ok har installeret den men tror min firewall blokere den så nu skal jeg finde ud af hvordan man fjerne det :D men hvis du ville have point så skal du bare ligge svar :D
Avatar billede showsource Seniormester
25. januar 2011 - 19:03 #5
Ok.
Du skal også sørge for at der ingen andre programmer er som bruger port 80, eller ændre "Listen 80" til noget andet.
Avatar billede rix Praktikant
25. januar 2011 - 19:04 #6
ok mange tak
Avatar billede rix Praktikant
25. januar 2011 - 20:40 #7
ved ikke om du kan hjælpe mig en gang til

jeg har instaleret Apache gjort hvad der stod hvad man skulle gøre med den og den virkede

så installerede jeg php og testet det med php -v og fik en resultat der fortalte at den er i orden

men nu virker det ikke ved du hvad jeg kan gjort forkert?
Avatar billede rix Praktikant
25. januar 2011 - 21:41 #8
ps det er lige som om den ikke tager PHP indstillingerne med eller noget andet ved ikke hvor jeg har gjort en fejl henne :(
Avatar billede rix Praktikant
25. januar 2011 - 21:47 #9
pps har lige genstartet min com nu ville siger min browser at den ikke kan oprette forbindelse
Avatar billede showsource Seniormester
26. januar 2011 - 10:53 #10
Hmm, fik inden mails om kommentarer ud over "et accepteret svar" ?

Men kik i error.log,
apachedir/logs/error.log

så får du måske en ide om hvad der kan være galt.

Har du prøvet at følge guiden jeg linkede til ?