Avatar billede craver35 Nybegynder
24. januar 2011 - 13:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP!! SONY VEGAS RENDER IKKE ORDENTLIGT!

Hej Eksperter.
Jeg igang med et skoleprojekt og jeg skal lave en video. Jeg har lavet videoen færdig, men når jeg skal render video viser den at det passer perfekt i display men når den så er færdig renderet og jeg ser den passer den ikke perfekt screenshots nedenuder..

Preview:
http://img13.imageshack.us/i/screenshotqd.png/
Render:
http://img809.imageshack.us/i/screenshot1png.png/
Avatar billede milter Ekspert
24. januar 2011 - 17:56 #1
Er det med vilje, du previewer og renderer til NTSC? 29,97i er NTSC-format, hvor vores normale PAL-format er 25.

Er filmen optaget i NTSC-format?

Har du prøvet at checke det færdige resultat?
Avatar billede craver35 Nybegynder
24. januar 2011 - 19:49 #2
Nej det er ikke med vilje... Jeg er ikke så god til sony vegas, men hvordan ændrer jeg formatet?? Jeg har lavet min anden fil i 25 pal. Filmen er hentet fra youtube, så ved ikke hvilket format..
Avatar billede milter Ekspert
24. januar 2011 - 21:55 #3
Prøv at kigge under Help efter "Project properties".

Jeg har ikke noget umiddelbart bud på, hvor det er gået galt, men jeg kan se, at Youtubes videostørrelse på 480x360 er blevet opskaleret til 640x480. Kan det have noget med det at gøre?
Avatar billede milter Ekspert
24. januar 2011 - 22:04 #4
Og NTSC-formatet burde ikke være noget problem, hvis din film kun skal vises på en computer.

Jeg fandt din originalvideo på nettet, og den er åbenbart optaget med det amerikanske marked for øje. Derfor NTSC-formatet.
Avatar billede craver35 Nybegynder
06. januar 2012 - 15:40 #5
Hej
Avatar billede milter Ekspert
06. januar 2012 - 16:12 #6
Fik du løst problemet?