Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2011 - 15:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brother printer kan ikke nås

Min svigermor har en DCP-375CW som virker fint med USB kabel.
Hvis jeg sætter den op trådløst så kan pc ikke se den.
Jeg har selvfølgelig prøvet nulstilling af printer, reinstallation o.s.v.
Printer er connected til det trådløse netværk o.s.v.

har prøvet med min egen pc uden held.

Det underlige er at jeg har samme printer derhjemme og der virker den trådløse perfekt fra alle mine pc'ere som vel er en 6 stk.

Alle pc'ere kører win 7, en enkelt XP.

Så umiddelbart er jeg kommet frem til, at der må være noget i min svigermors TDC router der spærrer, som ikke findes i min egen TDC router.
Vores router typer er forskellige, da min er en erhvervs en og min Svigermors er en alm. tdc privat.

Rent logisk kan problemet vel ikke være andre steder????
windows firewall er standard tilkoblet alle steder, hvilket brother inst. også spørger om den må rette til...
Det gjorde den også hjemme hos mig.

Nogen gode ideer?
Avatar billede Citroen1 Nybegynder
22. januar 2011 - 16:25 #1
Slå din firewall fra, og find så din printer. Når du så har gjort det, slå du din firewall til igen
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2011 - 17:30 #2
det er afprøvet uden held hos min svigermor.

Hos mig selv er det ikke afprøvet da det ikke var nødvendigt...
Det virkede med firewall på.
Avatar billede Citroen1 Nybegynder
23. januar 2011 - 11:18 #3
Prøv evt. så at geninstallere det igen
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2011 - 14:10 #4
tak. Men som beskrevet er det prøvet og endda flere gange.
Jeg lukker spørgsmål og tager fat i brother.