Avatar billede Peter_3DMapper Nybegynder
21. januar 2011 - 11:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Rapport tekst ved manglende dato samt fejl ved manglende data

Hej, Jeg har brug for 2 ting i min rapport.

1. Jeg har en dato felt som nogen gange = Null Hvordan kan jeg få den til at vise en tekststring automatisk hvis der ikke er nogen dato til at vise?

2. Ved samme rapport som er baseret på en forspørgsel mangler der nogen gange en data kolonne(det afhænger om data findes eller ej fx. kvartalvis), hvordan kan jeg undgå fejlmeldingen uden at ændre min forspørgsel?
Avatar billede mugs Novice
21. januar 2011 - 11:10 #1
1. Tekst2 er en ubunden tekstboks fra værktøjskassen:

Private Sub Detaljesektion_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
If IsNull(Me.dato) Then
Me.Tekst2 = "tom streng"
Else:
Me.Tekst2 = dato
End If
End Sub
Avatar billede mugs Novice
21. januar 2011 - 11:12 #2
2. ikke afprøvet:

on error go to errorhandler:
if err.number =  dit fejlnummer
then resume next
ind if
Avatar billede Peter_3DMapper Nybegynder
21. januar 2011 - 11:29 #3
Hej Mugs, Den retournerer 0--0 og hvis jeg fjerner format delen retournerer den 0

Private Sub Sidefodsektion_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
If IsNull(Me.DATOVEDT) Then
Me.Tekst91 = "Forslag"
Else: Me.Tekst91 = Right(DATOVEDT, 2) & "-" & Mid(DATOVEDT, 5, 2) & "-" & Left(DATOVEDT, 4)
End If

End Sub
Avatar billede mugs Novice
21. januar 2011 - 11:50 #4
Hvilken felttype er Tekst91?
Avatar billede Peter_3DMapper Nybegynder
21. januar 2011 - 12:07 #5
ubunden tekstboks? Hvad mener du med felttype?
Avatar billede mugs Novice
21. januar 2011 - 13:01 #6
En ubundet teksdtboks er en tekstboks du tager fra værktøjskassen.

Felttype er en egenskab for feltet. Er det et datofelt, numerisk eller alfanumerisk.
Avatar billede Peter_3DMapper Nybegynder
24. januar 2011 - 11:26 #7
Hej Mugs, Det er en langt heltal.
Avatar billede mugs Novice
24. januar 2011 - 12:24 #8
Hvordasn vil  du tilde et numerisk fet en bindestreg eller en string? Prøv med et alfanumerisk felt.
Avatar billede Peter_3DMapper Nybegynder
24. januar 2011 - 12:49 #9
Hej Igen, Jeg er slet ikke med hvordan laver jeg en alfanumeristisk felt?
Avatar billede mugs Novice
24. januar 2011 - 12:52 #10
Kan du sende din db til:

mugs snabelting bbsyd.dk

så ser jeg på den senere. Det skal være en .zip fil og ikke ACC 2007
Avatar billede Peter_3DMapper Nybegynder
25. januar 2011 - 10:51 #11
Svaret var (tak til Mugs)
If Me.DATOVEDT = 0 Then
Me.Tekst91 = "Forslag"
Else: Me.Tekst91 = Right(DATOVEDT, 2) & "-" & Mid(DATOVEDT, 5, 2) & "-" & Left(DATOVEDT, 4)
End If

Årsagen er, at feltet DATOVEDT ikke er Null. Null betegner et tomt felt uden karakterer. DATOVEDT viser 0, når du ikke har indtastet noget i feltet.

0 er altså ikke det samme som Null, men du er lige havnet i noget af det mest bøvlede at have med at gøre.
Avatar billede mugs Novice
25. januar 2011 - 10:59 #12
Du bør lukke dine gamle spørgsmål. Du har 2 fra AUG 2009, der er ikke stor sandsynlighed for, at der kommer brugbare svar eftet 1½ år.

Ligeledes kan du lukke dette.