Avatar billede blizduck Nybegynder
21. januar 2011 - 10:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

"Active directory-domænetjenesterne er ikke tilgængelige i øjeblikket"

Hej alle eksperter :)
Jeg har et problem, har søgt lidt rundt men ku' ikk rigtig finde noget svar..
Men det er fordi, når jeg prøver at installere en printer oppe på min skole over deres netværk, så kommer der en boks op hvor der står: "Active directory-domænetjenesterne er ikke tilgængelige i øjeblikket".
Plz kan i ikke prøve at hjælpe mig?? Der er mange andre heroppe på skolen som møder det samme problem..
Det virkede fint da jeg havde Vista, men nu har jeg opgraderet til Windows 7.
Så også på et tidspunkt, at det kunne være en Firewall eller antivirusprogram der blokerede det. Prøvede at slukke det, men det virkede stadig ikke...

Info om computeren:
Windows 7
Aspire 5920
Nvidia GeForce 8600m GS 256 Mb

Jeg ved ikke rigtig noget om printeren, bortset fra IP-adressen..
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. januar 2011 - 12:42 #1
Jeg tror vi er ude i noget rettigheds problemer. På win 7 er der skarpere adskillelse mellem admin brugere og almindelige brugere end på vista/xp

Prøv at installerer din printer med admin rettigheder (Kør som...) og se om det ikke virker
Avatar billede blizduck Nybegynder
30. januar 2011 - 16:34 #2
Øhm jeg er ikk sån rigtig god til pc'er.. kan du ikk lige forklare det, step by step? Og hvad mener du med admin og almindelige brugere?
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. januar 2011 - 17:01 #3
For at kunne installerer på din maskine skal du have administratorrettigheder. Når du er logget på som almindelig bruger har du ikke administrator rettigheder.

Prøv at højre klikke på installations filen og vælg kør som administrator. Så har du nemlig admin rettigheder
Avatar billede blizduck Nybegynder
31. januar 2011 - 13:56 #4
Nej altså jeg prøver at installere den med et netværk, altså så går jeg ind i printere og søger efter nogen. men problemet opstår når jeg så har fundet den og prøver at tilføje den...

Så kommer det frem med "Active directory-domænetjenesterne er ikke tilgængelige i øjeblikket".