Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2011 - 21:54 Der er 8 kommentarer

SQL erstat tabel

Jeg har et lille problem. I forbindelse med min blog, har jeg en masse billeder som har Metatags / EXIF tag gemt. (2000+ billeder).
I den forbindelse er alle titles på billederne sat til "Olympus digital camera). Denne er i databasen gemt i tabellen "alttext".

Herved hedder alle billederne det samme på min webside. Jeg vil derfor gerne have kopieret alle navnene fra tabbellen "filename" til tabellen "alttext", så alle billederne bliver vist med forskellige filnavne på min wenside.

Dette er illustreret ved følgende screen:

http://rasmuskarlsen.dk/DB.PNG
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2011 - 22:08 #1
UPDATE dintabel SET alttext=filename
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2011 - 22:09 #2
Nå det var allerede foreslået i http://www.eksperten.dk/spm/929327
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2011 - 22:17 #3
Jamen troede det var forkert forum hehe. Så kommandoerne ikke var de samme. Men når jeg starter SQL, så starter den jo ud med:
SELECT * FROM `wp_ngg_pictures` WHERE 1

Det skal vel kombineres på en måde? (Skriver kommandoen via mhpmyadmin, illustreret på screen)
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2011 - 22:25 #4
Nej. Bare slet det den selv starter med og skriv den rigtige SQL sætning.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2011 - 22:29 #5
Det virker :D lig lige et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2011 - 22:38 #6
Er det ikke strengt taget sjang der har fortjent point?
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2011 - 22:39 #7
Jo men kan man ikke fordele dem? Er lidt tid siden jeg har været herinde
Avatar billede arne_v Ekspert
03. marts 2011 - 03:32 #8
anyway - et svar fra mig