Avatar billede Saldin Nybegynder
18. januar 2011 - 19:52 Der er 14 kommentarer

Hjælp til udvilking af mail grabber script.

Jeg leder efter en person som har tid og lyst til at udvikle et forholdsvis simpelt script, som kan afsøge visse databaser/sider for e-mail adresser.

Du bliver selvfølgelig betalt for arbejdet.

Hvis du er interesseret så send mig en privatbesked her på siden.

jeg ser frem til at høre fra dig.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
18. januar 2011 - 20:08 #1
kort sagt, du vil samle en masse emailadresser der så kan udnyttes til et formål i ikke har specificeret?

Ikke ligefrem noget der tiltaler mig at stå bag.
Muligvis ville lidt mere info om hvorfor / på hvad i vil samle de adresser give nogle flere der melder sig.
Avatar billede Saldin Nybegynder
18. januar 2011 - 20:15 #2
Så lader du bare helt være med det Heinzdmx.. Det er der nok andre der gerne vil :)

Der er ikke noget ulovligt eller uetisk i det her. Og som skrevet ovenfor så kan man henvende sig på PB hvis man er reelt interesseret.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2011 - 20:20 #3
Findes der nogen som helst etiske grunde til at indsamle email adresser fra web sider??
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
18. januar 2011 - 20:43 #4
Hvis det er dit svar, så er jeg i hvertfald ikke interesseret.

Og håber ikke andre vil gøre det.

Nej, det er ikke ulovligt, men jeg HADER spam, og ser ingen grund til at risikere at lave noget der kan twistes til at kunne bruges til det.
Avatar billede Saldin Nybegynder
18. januar 2011 - 20:44 #5
Det gør der faktisk ja.. I det her tilfælde bruges firmaers email adresser til at sende information ud om en GRATIS service, som udelukkende gavner firmaet selv.
Avatar billede Saldin Nybegynder
18. januar 2011 - 20:47 #6
Desuden er der tale om en database hvor jeg manuelt kan gennemgå de kontaktinformationer som firmaerne selv har lagt ud til fri afbenyttelse. Det system som jeg gerne vil have udviklet, er udelukkende for at gøre MIT arbejde lettere, så jeg forsat kan bibeholde en 100 % gratis service.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
18. januar 2011 - 21:07 #7
Hvorfor så ikke bare beder firmaerne om at give dig en emailadresse i et felt for sig selv til databasen?

Reducere da dit arbejde betydeligt.
Avatar billede Saldin Nybegynder
18. januar 2011 - 21:14 #8
Det er ikke min database, det er offentligt tilgængelige kontakt informationer.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2011 - 23:35 #9
Loven er ret klar:

§ 6, stk. 1 ­ Forbud mod anvendelse af elektronisk post, telefax mv.

Stk. 1. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et auto-matisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.

Hvis de selv skal anmode om at få email, så er det langt nemmere selv at lade dem indtaste email adresse.

Og ellers er det ulovligt.

Ret simpelt.
Avatar billede Saldin Nybegynder
19. januar 2011 - 00:16 #10
Nej det er den så ikke!

Selvfølgelig må man skrive en email til en virksomhed, på lige vilkår med at man må ringe til dem! De har selv opgivet deres kontakt informationer i denne database, og der er på INGEN måde tale om spam i det her tilfælde.
Der er tale om konkrete og specifikke for hver enkelt kunde. Derudover er der ikke tale om økonomisk vinding ved salg eller distribution - af nogen art!

Og så er denne diskussion i øvrigt slut. jeg gider ikke bruge min tid på at diskutere med folk som tydeligvis har for lidt at give sig til.

Dette indlæg henvender sig UDELUKKENDE til brugere som kunne tænke sig at tjene en ekstra skilling på at afhjælpe mit behov. Hvis DU ikke har interesse i dette, så vis venligts den smule respekt ikke at poste i min tråd.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2011 - 03:30 #11
Det er aldeles ligegyldigt med hvilket formål de har givet deres data til den database eller puttet dem på nettet. Har de ikke givet tilsagn om lige præcis I må bruge det så er det ulovlig spam.

Og "en GRATIS service, som udelukkende gavner firmaet selv" er vist nærmest definitionen på hvordan reklame folk selv ser reklamer.

Og diskussionen er vel meget relevant - de fleste udviklere må antages at interessere sig for om den kode de skriver skal bruges til lovlige eller ulovlige formål.
Avatar billede Saldin Nybegynder
19. januar 2011 - 10:44 #12
Du aner jo ikke en kæft om hvilke forhold der gør sig gældende i denne konkrete sag, så hvorfor bliver du så ved med at komme med intetsigende indlæg, på trods af et vink med en vognstang om at holde dig ude af min tråd?

Du bygger en mening op om noget baseret på antagelser uden hold i, og kommer med postulater om reklame og spam. Når dette i virkeligheden ikke kunne være længere fra sandheden..

Jeg håber da ikke at du opfører dig sådan her på din arbejdsplads også.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
19. januar 2011 - 10:50 #13
Så indse selv at du ikke giver andet at tro. Det er muligt, selvom jeg har svært ved at se det, at du er i gang med noget der er helt i orden. Men de oplysninger vi har fået, gør ikke at jeg kan se retfærdigørelsen i det.

Jeg skal nok holde mig ude, ligesom jeg tror at mange andre også vil gøre det.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2011 - 23:48 #14
Det er jo fakta at lovgivningen er sådan og at dit argument om at folk selv offentliggør deres data på en web side ikke holder vand ifølge dank lovgivning.

Driver i en forretning (og det må man jo formode, når i tilbyder at betale for udviklingen) og i udsender emails til adresser indhentet på den måde, så koster det ifølge retspraksis 10000-100000 kroner i bøde.

Hjælp til den slags hører ikke hjemme på eksperten.dk og det ville også være lidt synd for en interesseret udvikler at blive fedtet ind i sådan en sag.