Avatar billede harryfink Praktikant
17. januar 2011 - 23:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilken basal harddiskoptager er pt. det bedste køb?

Hej,

Jeg har YouSee-kabel-tv og en Sony Bravia-fladskærm. Forrygende kombination, og jeg elsker tv'ets guide/programoversigt.

Jeg vil dog gerne have en basal harddiskoptager, hvor jeg kan:
- Markere programmer i dens programoversigt, som jeg vil optage
- Optage "serier" (dvs. hver gang et program sendes, så optager den det)
- Pause live-tv, i det jeg ser det

Da jeg er så begejstret for Sony-tv'ets oversigt, vil jeg gerne kunne indsætte antennekablet i harddiskoptageren, men så have et kabel fra optageren over i tv'et, så jeg ikke mister kabelsignalet til tv'et.

Kan man få det? Er det måske en konstruktion, som alle harddiskoptagere har?

Og hvilken vil I anbefale, som har ovenstående funktioner? Den må naturligvis gerne have mange flere, men de nævnte er de essentielle.

På forhånd mange tak :)
Avatar billede trav4u2 Novice
05. februar 2011 - 14:23 #1
Hvis du gerne vil beholde den digitale billedkvalitet og have Elektronisk Program Guide (EPG), er der pt.  kun 3 maskiner at vælge imellem:
Samsung 8200 med 250 Gb HD
Samsung 8500 med 500 Gb HD og
Samsung 8900 med 500 Gb HD og 3D.

Som du kan se af specifikationerne er der dog langt fra tale om nogen basal maskine
http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/blu-ray/blu-ray/BD-C8200/XEE/index.idx?pagetype=prd_detail&returnurl=

Du kan pt. købe Samsung 8200:
i Fona & Expert til 3.500,-
i Elgiganten til 2.779,- og
på nettet til 2.541,-  http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60014&prodid=322084

Eneste minus er, at fjernbetjeningen er meget lidt køn i ft. Bravias
Avatar billede harryfink Praktikant
06. februar 2011 - 10:30 #2
Okay, cool, tak! Og jeg kan sætte antennekablet i Samsung'en og endnu et derfra over i tv'et og dermed lade tv'et fungere præcis som det også gør nu? (Ift. alm. kigning, EPG, osv.)
Avatar billede trav4u2 Novice
06. februar 2011 - 13:44 #3
Yeps, men jeg synes da du skal hente manualen; så du kan læse lidt om tilslutningsmulighederne mv.
http://www.samsung.com/dk/support/detail/supportPrdDetail.do?menu=SP01&prd_mdl_cd=BD-C8200/XEE&srchword=BD-C8200

Du skal være opmærksom på, at DVD/Blueray-delen kun er en afspiller - ikke en brænder.

God fornøjelse. Jeg samler ikke på points; så dem tager du bare selv.
Avatar billede harryfink Praktikant
06. februar 2011 - 14:58 #4
Okay, jamen, tusind tak! :)