Avatar billede kadun Nybegynder
16. januar 2011 - 23:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Browser Game

Nogle der ved hvilket program der bliver brugt til at lave diverse browser sted, der er sikkert mange, men skal bare bruge et lidt simpelt et eller et mere avanceret med en guide/manual
Avatar billede Mcoroklo Nybegynder
17. januar 2011 - 00:23 #1
Det kommer meget an på dit behov. Der er følgende teknologier som benyttes ofte:

FLASH
Flash bruges når man vil lave flotte grafiske ting, men ikke nødvendigvis meget store spil (der er undtagelser, bl.a. Adventure Quest). Flash er det nemmeste at komme i gang med som nybegynder, og der er en MASSER guides (på engelsk):
http://lmgtfy.com/?q=flash+tutorial ;-)

Java Applet
En ældre teknologi som ikke er rigtig populær længere. Her har du adgang til RIGTIG meget, da du kan bruge det meste af Java sproget. For at lave et browser spil her kræver det at du kan Java ret grundigt (det tager år at lave). Et kæmpe spil som www.Runescape.com er lavet i dette.

ASP.NET / PHP + AJAX
En mere populær løsning, som samtidig er ret begrænset, er ren ASP.NET/PHP. Problemet er her at det hele er baseret på HTML+JavaScript, hvilket betyder du kan vinke farvel til rigtig mange fede ting. Du får også problemer med at lave en client/server løsning (læs: Flere spillere slås mod hinanden i real time).
Dog er der lavet rigtig mange fede spil i det, bl.a.: http://www.travian.dk/ .

Jeg roder selv med den sidste løsning her: http://www.GameLearner.com .
Avatar billede kadun Nybegynder
17. januar 2011 - 00:27 #2
Tusind tak :)
Avatar billede kadun Nybegynder
17. januar 2011 - 00:30 #3
hvordan kommer jeg igang med ASP.NET / PHP + AJAX  ?
Da jeg godt vil lave et travian liggende spil :)
Avatar billede jacobrd3 Nybegynder
15. februar 2012 - 19:51 #4
de har nogle guides på www.nemprogrammering.dk