Avatar billede Kenzo_10 Nybegynder
16. januar 2011 - 17:42 Der er 1 kommentar

Hjælp til IDEC-PLC --> Webside

Jeg vil gerne i gang med et lille projekt, hvor jeg vil hente status ud af min
IDEC-PLC og hive det ind på en webside. Planen er at lave en art process diagram,
hvor jeg via en webbrowser kan se mit Stokerfyr og min Spa. Jeg ønsker at vise
status for brændsel, temperatur m.m. Jeg ved det kan laves på en
HMI-skærm, men hvordan kommer jeg den sidste vej ud til nettet? Er der nogen derude
som har erfaring eller idéer?

PLC:IDEC MicroSmart FC4A-D20RS1

MVH
Kenzo_10
Avatar billede euhp Nybegynder
02. februar 2011 - 14:27 #1
Det giver sig selv hvis du bruger WindLDR som understøtter Microsmart. Der laver du ladder-logic for hele din proces.

Du kan også købe et webserver modul til din PLC, og/eller et ethernet interface, så du kan lave et plugin til at kommunikere med PLC'en hvis der ikke allerede følger software med.

Men det her er slet ikke noget du kan regne med gratis hjælp til! Det er meget specialiseret og timelønnen overstiger 1000 kr. hvis du skal have hjælp til implementeringen. ;)