Avatar billede kholst Nybegynder
28. juli 2001 - 15:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af backup win2000 server.

Jeg skal have hjælp til at sætte en backup rigtigt op.

Jeg har en win2000 server (DC og Exchange) som skal backes up dagligt (om natten). Jeg ønsker at lave backup-opsætningne således at jeg kan genskabe hele styresystemet (DC-opsætning, Exhcange og brugere i ACD) i tilfælde af tyveri, brand, HD-nedbrud m.v.

Serveren er partitioneret i 3. et c-drev med win2000 pro og et d drev med win2000 server og et data drev.

Hvordan sætter jeg win2000-backup op således at jeg backer hele systemet op så jeg genskabe hele systemet m. indstillinger og data ?

Avatar billede dr.m Nybegynder
28. juli 2001 - 16:16 #1
For exchange it depends if you want to make an  online or an offline backup. off line backup is simple but requires that your exchange services stop for the time of the backup, the bigger the information store is, the longer it will take. if you can\'t afford the down time then you have to use online backup. A recommended program for this is Varitas backup exec which has an excellent exchange agent and can restore single mailboxes. you must do a full backup if circular logging is enabled and can use differential or incremental backup ( after at least one full backup off course) if circular backup is disabled. With Backup exec there is also a possibility to backup the system state which is good for a DC. Personally, I like to take an Image of my server once I am satisfied with my configuration, so that in case of a total disaster I can restore from the image and then restore data from types. restoring Exchange is a whole other issue where there are a lot of \"do\" and \"don\'t do\" and a lot of tools for that. hopefully you will never need to go through that :)
Avatar billede curtsen Nybegynder
28. juli 2001 - 16:16 #2
Hvis jeg var dig ville jeg bruge et 3 parts program til det.

Feks. Veritas Backup exec...

Du har ikke mulighed for atlave disaster recovery med win200 backup som du har med backup exec.

Backup exec kan også tage backup af din exchange samtidig med at den kører..

I w2k backup er du nød til at stoppe din exchange inden du tager backup af den..

Avatar billede kholst Nybegynder
29. juli 2001 - 01:41 #3
Jeg har ikke fået taget ghost efter installation af exchange m.v. Således ligger der nu store exchange db-filer.
Skal jeg bide i det sure æble og tage et stort ghost hvor alle brugerne data bliver medtaget?

Jeg har fået fat i veritas backup exec - hvilken version skal jeg bruge? - SMBSE eller bare den normale for win2000?
Avatar billede curtsen Nybegynder
29. juli 2001 - 13:28 #4
smbse er til ms small business server..
så med mindre du kører den kan du ikke bruge den.

Bare installerstandard og husk agent til exchange..
Avatar billede kholst Nybegynder
28. august 2001 - 08:09 #5
Er der nogle der kan hjælpe:
1. skal jeg tage ghost eller lade være ?
2. Hvordan installeres Backup Exec og sættes op. Der er point til en der vil guide mig trin for trin.
Avatar billede kholst Nybegynder
29. august 2001 - 20:22 #6
Jeg smider 30 point ekstra i hvis i vil guide gennem installationen af Backup Exec.
Avatar billede dtn Nybegynder
10. oktober 2001 - 14:28 #7
Kan man ikke bare tage fuld backup, og fuld recovery ved boot processen.?
Avatar billede kholst Nybegynder
19. januar 2003 - 16:44 #8
Jeg lukker.