Avatar billede hugopedersen Nybegynder
15. januar 2011 - 14:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Disable musehjul - hvordan

Jeg har efterhånden brugt en del tid på at få lavet så mit musehjul bliver disabled i et DBGrid.
Men af alle de måder jeg har fundet ved googling er der ikke en der virker.
Nogen forslag?
Avatar billede js_delphi Nybegynder
16. januar 2011 - 14:47 #1
Hvad med noget som dette:

procedure TForm1.FormMouseWheel(Sender: TObject; Shift: TShiftState;
  WheelDelta: Integer; MousePos: TPoint; var Handled: Boolean);
begin
...
if Screen.ActiveControl.ClassName = 'TDBGrid' then
  Handled := True;
...
Avatar billede js_delphi Nybegynder
16. januar 2011 - 14:48 #2
Jeg bruger det ioevrigt selv til ComboBoxe, som ikke skal rulle med musehjulet, naar de har fokus.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
17. januar 2011 - 07:12 #3
Den kan jeg ikke få til at fungere. Men jeg har prøvet http://community.devexpress.com/forums/t/44546.aspx
og det ser ud til at fungere efter hensigten.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
20. januar 2011 - 09:16 #4
Brugte som sagt mit eget Google resultat - og det virker efter hensigten.
Avatar billede js_delphi Nybegynder
20. januar 2011 - 19:24 #5
Øv, mine forslag kan aldrig bruges.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
21. januar 2011 - 07:12 #6
Det kan de da sikkert - jeg kunne bare ikke lige få det her til at fungere. Men Googlede mig frem til en løsning der ser ud til at holde.