Avatar billede djsteiner Nybegynder
13. januar 2011 - 21:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside kommer frem på Google

Hej

Jeg vil gerne høre om der er nogen der ved noget om hvordan en hjemmeside blever fundet på google ?

er der noget man kan gøre for at ens side bliver fundet når man søger på bestemte ord ?

min kode (Head) ser sådan her ud nu:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>

<%
strHUA=lcase(request.servervariables("http_user_agent"))
if len(strHUA)<>len(replace(strHUA,"msie","")) then
if len(strHUA)<>len(replace(strHUA,"msie 6","")) then
strUA="ie6style.css"
else
strUA="ie7style.css"
end if

else
strUA="style.css"
end if

CSSDetect=strUA
%>

<link href="./css/<% = CSSDetect %>" rel="stylesheet">
<!--[if IE 8]><link rel="stylesheet" href="css/ie8style.css"" type="text/css" media="screen" /><![endif]-->

<meta http-equiv="Content-Type, Aku-Zonia,Akupunktur,Zoneterapi,Samtaleterapi,Ikast" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=8"/>
<meta name="description" content="Aku-Zonia tilbyder behandling med forskellige former for akupunktur,
zoneterapi og samtaleterapi.Akupunktur,Zoneterapi,Samtaleterapi,Ikast" />
<meta name="keywords" content="Akupunktur,Zoneterapi,Samtaleterapi,Ikast,sportsskader,rygskader,kolik,rygestop,angst,Nada,øreakupunktur" />
<title>Aku Zonia</title>
</head>
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2011 - 21:38 #1
Din side bliver fundet ved at nogen linker til den.

For at komme hoejt op i resultaterne skal du bruge SEO.
Avatar billede keysersoze Guru
13. januar 2011 - 21:39 #2
Der er rigtig mange ting du kan - primært handler det om at skaffe links i massevis, i hvert fald så længe de er relevante og det ikke virker som spam. Indhold er selvfølgelig også meget relevant og vil du findes på et specifikt søgeord skal det selvfølgelig indgå i dit indhold. Dernæst handler om at bruge samt ikke misbruge koden - fx skal du arbejde med unikke titler og meta, ikke benytte javascript til vigtige ting, brug af Hx-tags, title og alt attributter osv og valid kode vil bestemt heller ikke være af vejen (din content-type ser fx meget meget underlig ud).

Overvej at købe, eller evt bare starte med gratis versionen af, "SEO 2.0" skrevet af DeMib - og læs lidt med på fx amino.dk
Avatar billede djsteiner Nybegynder
13. januar 2011 - 21:45 #3
Så dette har ikke noget med det at gøre ???
Avatar billede djsteiner Nybegynder
13. januar 2011 - 21:45 #4
<meta name="description" content="Aku-Zonia tilbyder behandling med forskellige former for akupunktur,
zoneterapi og samtaleterapi.Akupunktur,Zoneterapi,Samtaleterapi,Ikast" />
<meta name="keywords" content="Akupunktur,Zoneterapi,Samtaleterapi,Ikast,sportsskader,rygskader,kolik,rygestop,angst,Nada,øreakupunktur" />
<title>Aku Zonia</title>
Avatar billede djsteiner Nybegynder
13. januar 2011 - 21:47 #5
så jeg skal have en masse links eller hvordan skal jeg forstå det ?
Avatar billede keysersoze Guru
13. januar 2011 - 21:54 #6
som nævnt, så er title meget vigtigt (ligesom mange andre elementer er) - meta er ikke specielt relevante mere men de bør stadig bruges (og ikke misbruges), din description skal være læsbar, max 160 tegn og sigende for siden mens keywords bør være 3-5 ord, der også er sigende for siden. Alle 3 dele skal være unikke for hver eneste side.
Avatar billede keysersoze Guru
13. januar 2011 - 21:54 #7
du skal have andre sider til at linke til dig.
Avatar billede djsteiner Nybegynder
13. januar 2011 - 22:07 #8
Er det jeg har lavet i orden ?

Det vil sige jeg har alt for mange keywords eller ?

Altså Tilte er vigtigt men hvordan det ?
Avatar billede djsteiner Nybegynder
13. januar 2011 - 22:20 #9
du skriver links ?´

Jeg mener lave links til og dem til mig, men jeg har ikke nogen at linke til eller omvendt
Avatar billede keysersoze Guru
13. januar 2011 - 22:40 #10
Nej - jeg vil ikke umiddelbart mene at det du har lavet er helt ok, du har for mange keywords, din description kunne være pænere og din title indeholder ikke det/de nøgleord der formentlig er relevante for siden. Men som nævnt er det en vurdering fra den ene side til den anden og ikke noget du kan gøre globalt for dit domæne.

Jeg taler ikke om at du nødvendigvis skal lave linkbytte og jeg har heller ikke sagt at det er let at skaffe links - kun at du har behov dem dels for at blive opdaget og dels for at forbedre din rank. En mulighed er link-kataloger, se fx http://www.web-dev.dk/post/Danske-linkkataloger.aspx, men træd varsomt som også kort beskrevet i artiklen.
Avatar billede djsteiner Nybegynder
13. januar 2011 - 22:57 #11
Super du skal have tak for hjælpen jeg blev noget kloger har også set lidt på din side om hvordan den er bygget op.

Håber nu jeg kan få det til at virke!

Du for lige point :)
Avatar billede mikaelch Novice
15. januar 2011 - 02:17 #12
synes ikke de svar giver mange svar hvordan du kan skaffe links mv.
links er afgørende og der er mange måder de kan fåes på i denne her tråd gav jeg nogle råde hvordan du kan komme meget højt op på google
http://www.eksperten.dk/spm/919842#reply_7658252