Avatar billede Mathiaskruse Nybegynder
13. januar 2011 - 08:58 Der er 7 kommentarer

Vil gerne videre med mine programmerings evner.

Hej alle Eksperter.
Jeg har længe læst på C++, og vil skyde på jeg har læst 2500 sider ca. Har forsøgt mig med en masse småting, og er stadig ikke kommet NOGLE steder. dvs, jeg kan godt forstå små dele af programmeringen, men jeg kan ikke skrive et program el. lign..

Jeg vil gerne lære C++, da jeg har hørt det er det man får mest ud af i sidste ende. Men jeg mangler virkerlig nogle resultater, og vil derfor spørge jer.

Jeg vil i sidste ende skrive mit eget spil, men har ingen forventninger om det skal være snart. Jeg har en forventning på ca. 5 år.

Bemærk: Dette er fritidsinteresse.

På forhånd tak.
Avatar billede HBP2 Praktikant
13. januar 2011 - 11:59 #1
Jeg vil sige at C++ er et dårligt sted at starte. C++ er ALT for stort og omfattende - alene det at du har læst 2500 sider siger en del. Sammenlign med biblen for "almindelig" C - K&R "The C Programming Language" som er på lidt over 200 sider, inklusiv eksempler.

Når du har lært principperne i et sprog er det som regel ikke så slemt at lære et andet sprog.

Måske det var en ide at starte med et script sprog? PHP ligner C en del, hvad syntax angår.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2011 - 13:24 #2
C++ er et stort sprog, men 2500 sider burde vaere mere end rigeligt til at komme igang.

Jeg tror at det er ovelse der skal til. Masser af oevelser. Af stigende svaerhedsgrad.
Avatar billede Mathiaskruse Nybegynder
13. januar 2011 - 13:58 #3
Har i nogle forslag til hvad jeg kan øve mig med? eller nogle øvelser i kender, eller evt. kunne lave til mig :)
Avatar billede Mathiaskruse Nybegynder
13. januar 2011 - 14:01 #4
PHP virker også meget interessant, men da jeg har sat mig for at skrive programmer og spil og lignende, er det så en fordel at starte med noet PHP? det er jo web, så vidt jeg ved :p
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2011 - 15:19 #5
PHP er stort set kun web.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2011 - 15:22 #6
Den klassiske er jo altid et kartoteks system.

1) console & gem i flad fil
2) skift fra flad fil til database
3) smid en GUI ovenpaa

Derudover er der en masse mere specielle ting man kan oeve sig paa:
- lav klasser til hash tabel
- implementer LZW komprimering
- hent web side, pars HTML og find links
Avatar billede arne_v Ekspert
03. marts 2011 - 03:38 #7
all set?