Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2011 - 21:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Virus nægter adgang til spec. internetsider?!

Hejsa, da mine it-kompetencer grænser til under middel, håber jeg, at der er nogen der kan hjælpe ;-)

jeg tror jeg har virus på min stat.com., men jeg ved ikk hvordan jeg slipper af med den. Hver gang jeg forsøger at gå på en hjemmeside der handler om spyware, virus, avg, mcafee etc 'påstår' explorer at der ingen forbindelse er til nettet.

På en eller anden måde kom jeg igennem og fik downloaded AVG, men jeg kan ikk opdatere versionen, dog har den kørt en scan og fandt div, men stadig kan jeg ikk åbne div hjemmesider. Jeg har abonm. på Mcafee og vil gerne have denne installeret..
Styresys.: Win XP og bruger explorer (har forsøgt at installere chrome uden held - bruger denne på min bærbare)..

Kan jeg på nogen måde finde frem til hvilken virus der 'huserer'?! Jeg har forsøgt systemgendannelse, men dette kunne jeg heller ikk..

pft. :-)
12. januar 2011 - 22:05 #1
Velkommen til E. ...

---

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Ovenstående programmer skal du sansynligvis hente/downloade via en anden PC; overfør til passende andet medie (USB memorystick ell. lign.); og DERFRA køre/installere programmerne på den 'syge' PC ...
Avatar billede OptagTyven Nybegynder
12. januar 2011 - 22:27 #2
Det lyder som den her:

http://www.lystrupit.dk/soft.ware/f-downadup.zip

Held og lykke.

MVH

Morten.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2011 - 16:24 #3
Hej til jer begge, og tak for ideerne!

karise_larry: desværre kan jeg som nævnt ikke komme ind på de internetsider der indeholder noget med spyware, virus, anti osv. Jeg havde også forsøgt tidligere med din ide, da jeg fandt en tidligere tråd hvor jeg mener du skrev gav samme hint.

OptagTyven: Takker, jeg har forsøgt, men der blev ikk fundet noget.

Andre ideer? Nogle gange kommer den med denne besked i et lille vindue:

"Windows - Ingen diskette"
"Der er ingen diskette i drevet. Indsæt diskette i drev."

Den annullerer jeg så 4 gange og så forsvinder den. Nogen sammenhæng?!

/Anja
13. januar 2011 - 17:16 #4
...Ovenstående programmer skal du sansynligvis hente/downloade via en anden PC; overfør til passende andet medie (USB memorystick ell. lign.); og DERFRA køre/installere programmerne på den 'syge' PC ...
Avatar billede jaboy Nybegynder
13. januar 2011 - 19:21 #5
du kan prøve at bruge tdss killer (fra kaspersky) jeg ved ikke hvor men downloader det men det har virket på min com :)
Avatar billede f-arn Guru
14. januar 2011 - 00:03 #6
du kan prøve at bruge tdss killer (fra kaspersky) jeg ved ikke hvor men downloader det men det har virket på min com :)

Hvis du ikke ved hvor man downloader det, hvor har du så fået det fra ?

Jeg kunne ikke la' være *G*
Avatar billede jaboy Nybegynder
14. januar 2011 - 14:27 #7
Fandt det på en website engang ... har det stadi på min com men ved ikke hvordan jeg skal sende den :P
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2011 - 06:05 #8
Hej,
tak for div foreslag, har prøvet det forskellige, men hænger stadig på en virus på computeren. Enten formår jeg ikke at anvende ideerne, ellers også er den rette løsning endnu ikk dukket op, jeg vælger derfor at lukke spørgsmålet..
Mvh Anja