Avatar billede Jensjul Nybegynder
12. januar 2011 - 20:37 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Køb af grafikkort/bundkort

Jeg er ikke den bedste til at købe grafikkort/bundkort osv.

Og jeg skal købe et nyt bundkort grafikkort og proccesor
til en spille computer

grafikkort for omkring 1400kr
bundkort for omkring 700kr
processor for omkring 700kr

har tænkt på Gigabyte GA-MA770T-UD3 som bundkort
og Athlon II X2 245 2 MB (AMD Processor in a Box (PIB)) som proccesor
Er de fine nok til en spille computer.
Men har ingen idé om grafikkort
ville gerne have at den skulle kunne køre black ops og gta IV
Avatar billede claes57 Ekspert
12. januar 2011 - 21:22 #1
og et bundkort uden ram er som....
hvad har du af ram nu? Det skal vel genanvendes?
Avatar billede Jensjul Nybegynder
12. januar 2011 - 21:46 #2
Ram skal jeg nok selv klare helt dum er jeg ikke ;P og vil også genanvende de ram der allerede er i
Avatar billede claes57 Ekspert
12. januar 2011 - 21:55 #3
jeg kan ikke anbefale et budkort uden at vide hvilken type ram, der så skal bruges. På trods af genbrug, så har du allerede DDR3 ram:
Support for DDR3 1666(OC)/1333/1066 MHz memory modules
det var det bundkort, du ville sætte din nuværende ram i?
Avatar billede Jensjul Nybegynder
12. januar 2011 - 22:27 #4
True men har intet imod at købe nye ram det er mere grafikkort jeg ville have et råd om
Avatar billede kimtheman Novice
12. januar 2011 - 23:10 #5
Se siden her om de forskellige placeringer indenfor grafikkort

http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

og måske dette kort var noget til den pris du efterspørger:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=Geforce+GTX460&sp=all&pid=4227515
Avatar billede Jensjul Nybegynder
13. januar 2011 - 00:07 #6
Hvad med http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=Radeon+HD+6850&pid=4391779
Ifølge wikipedia så kan man godt bruge et pci 2.0 bundkort til pci 2.1 grafikkort
Avatar billede Mathiaskruse Nybegynder
13. januar 2011 - 08:53 #7
Personligt har jeg lige købt en ny computer, som jeg selv har sammensat, og vil BESTEMT anbefale noget Geforce grafik. Hvis du er interesseret, så købte jeg netop:

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=603101

Det er et rigtigt godt kort, til okay penge, god køling og performance :)
Avatar billede PLYdavidfr Nybegynder
13. januar 2011 - 10:37 #8
jeg vil råde dig til at købe et fra Nvidia da de har de 4-5 bedste kort for tiden og de ligger prismæsigt i 1300-3000 lidt over hvis det skal være det bedste men et kort jeg vil anbefale dig er Geforce GTX 470 fra Gigabyte eller GTX 460 fra gigabyte da de kan klare alle spil i MAX settings lige for tiden :)
Avatar billede Mathiaskruse Nybegynder
13. januar 2011 - 13:57 #9
Jeg vil dog sige til mit forsvar, at 470'eren er for dyr sammenlignet med 460'eren når man også sammenligner deres hastigheder. Men efterhånden, (hvis du vælger et andet GeForce GTX 460 end jeg købte), så kan du sagtens købe 470'eren istedet, da de sagtens kan ligge på samme niveau.
Avatar billede Jensjul Nybegynder
13. januar 2011 - 15:37 #10
Avatar billede PLYdavidfr Nybegynder
13. januar 2011 - 16:29 #11
Ja det er den GTX 460 fra Gigabyte :)