Avatar billede stabil Juniormester
11. januar 2011 - 20:06 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

BOOTMGR is missing (Vista)

Hej

Jeg har fået en BOOTMGR is missing på fruens bærbare...  Og har forsøgt diverse hjælp - uden held:

1) Bootup fra recovery DVD, gået til REPARIR.... men der er ikke noget OS jeg kan vælge.
2)  Har prøvet at gå til commandprompt og kørt (som foreslået) bootrec /fixboot  svar:  Handling gennemført  (men ingen effekt)
3)  Har prøvet at køre:  REBUILD af BCD  (hvad så det er )...
4)  Fra command prompt kan jeg SE mit c og mit d drev (så harddisk er i live)
5)  Jeg kan godt sætte mine recovery DVD er i, men min backup af data er "3 mdr gammel".... Dog et spørgsmål her: Jeg har et C og et D drev med en del af mine DATA på D drevet. Hvis jeg laver en recover - er det så "kun" data på C drevet der er mistet?

6) Jeg har fundet et program der hedder PowerSuite 2011  -- som reklamerer med at kunne fix dette -  Har du kendskab til dette?  (inden jeg bruger 49 dollars :=)

WHAT TO TRY ?  Please :=)

HILSEN
Søren
Avatar billede stabil Juniormester
11. januar 2011 - 20:12 #1
Og forresten...
PC skal alligevel skiftes ud snart - så kan jeg tage en backup af data nu?  Mener, jeg kan boote op fra Recovery DVD, starte en commandprompt - og se alle data fra Command Prompt?  (Jeg har IKKE plads nok til at kopiere alt fra disk til disk)...

VH
Søren
11. januar 2011 - 20:53 #2
Psssst: Så længe at du tilsyneladende har en tendens til at glemme (?) alt om dine tidligere oprettede spørgsmål Point ude: 370 ? -> http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/stabil så er der heller ikke så stor tendens til at vi vil hjælpe igen ? Tja du har faktisk slet ikke vendt tilbage til dem siden oprettelse; selvom der er flere indlæg fra flere ...
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5

(Har skrevet til dig før)

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...

---
Avatar billede stabil Juniormester
11. januar 2011 - 21:16 #3
Beklager, troede jeg havde afsluttet og uddelt point :=(  Nu siger systemet at jeg har 310 Point ude... Går ud fra at det er nogen jeg ikke har fået "tildelt"... Så jeg prøver lige om jeg kan finde hvor de er "åbne" - og få afsluttet de gamle sager pænt....  TAKKER !!

VH
Søren
11. januar 2011 - 21:34 #4
... kan finde hvor de er "åbne" ... -> http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/stabil !!!

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4

---

PS: Nu har du også fået lukket/afsluttet denne tråd ?
Avatar billede stabil Juniormester
11. januar 2011 - 21:42 #5
Prøver ... prøver... prøver  :=)

Når jeg følger linket til åbne spg.  står der 4 med en "grå knap"... går ud fra at dette så er de åbne spørgsmål (grøn må være = afsluttet) ...

Når jeg så vælger f.eks. Spg om USB... Så kan jeg se mit spørgsmål - og 6 forskellige svar.  MEN der er ingen knap/felt eller andet, hvor jeg kan markere svaret som godkendt og tildele point...  Hvordan gør jeg det????????

Når jeg bare logger ind - står jeg med 4 spg - med GRØN KNAP... som om de er afsluttet?????

Vil frygtelig gerne afslutte de gamle .. men HVOOOOR ?  :=)
11. januar 2011 - 22:01 #6
Har du nogen sinde vendt tilbage - skriftligt - til dine tidligere spørgsmål ? Hvordan tror du så at de andre føler det => spild af tid af hjælpe dig ?

http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5
Grunden til det er meget simpel: Der er en lang række brugere herinde der hjælper med at alt kører så let og smertefrit som muligt.
Det kan godt være frustrerende at se en bruger, som ikke viser respekt for det arbejde der ligger bag et svar, og som undlader at lukke eller følge op på sine spørgsmål.
Herudover er der en lang række kompetente og erfarne brugere der - alene af den grund at du har så mange point ude - ikke vil hjælpe dig med dit spørgsmål, idet du giver udtryk for, at du er ligeglad med deres hjælp.
Tip: brug lidt tid på at lukke dine gamle spørgsmål, del de point ud der skal deles ud. Du kan finde de spørgsmål du har oprettet nederst i din profil

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5 ->
Brugeren har kun lagt en kommentar, hvilket ikke kan belønnes med point. Du beder vedkommende, i en kommentar, om lave et svar. Når han har gjort det, kan han tildeles points.

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4 ->
Der er et par ting du bør gøre. Det første er at acceptere svaret. Den anden ene er at sige tak for hjælpen til de personer der har hjulpet dig eller prøvet på det.
Det tredje er at fortælle hvordan du fik det løst, og hvilken løsningsmodel der virkede. Grunden er at andre en dag kan få glæde af din løsning, men hvis det ikke fremgår af tråden hvad løsningen var, er der ingen andre der kan bruge det.
Det samme gælder hvis du selv finder svaret. Din (nye) viden kan være guld værd for den næste som oplever et tilsvarende problem

Læs det hele her -> http://www.eksperten.dk/faq ...

GRØN = Afsluttet og "point" uddelt.
GUL = Der er lagt [Svar], men du har aldrig vendt tilbage om det kunne bruges og evt. [Accepter] svaret.
GRÅ = Der er - foreløbig - kun lagt [Kommentar].
Avatar billede stabil Juniormester
11. januar 2011 - 22:35 #7
Tak igen...  Nu har jeg fået svaret tilbage til de åbne at problemer er blevet løst - med tak.  Og tildelt point. Spark bag i modtaget :-( .... Vh Søren