Avatar billede iversen84 Novice
10. januar 2011 - 20:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hoste egen hjemmeside

Jeg ved ikke lige om jeg har lagt spørgsmålet det rigtige sted.

Sådan helt fra bunden, hvad skal der så til for at jeg kan hoste min egen hjemmeside, fra en computer jeg har stående hjemme i mit eget hjem, med min egen internetforbindelse ?

Hvilken computer kræver det, og hvilket styresystem/programmer skal der til ?

håber nogen kan hjælpe..
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
10. januar 2011 - 21:05 #1
Det kræver at du har en computer som er tændt 24 timer i døgnet, og som har installeret noget webserver software ..

hvis det er en linux maskine, er der ihvertfald apache der kan bruges som webserver, men sikkert også andre (er ikke selv linux kyndig)

til windows skal du bruge IIS ..
Den følger med i både XP og Windows 7 (ved ik om den er i Vista da jeg aldrig har brugt det..)
Dog kan IIS i arbejdsstation udgaver af windows, kan dog kun indeholde et enkelt website.. skal du hoste flere websites skal du bruge et Server OS, så som windows 2008, eller windows 2003

mere er egentlig ikke påkrævet..

Det kan dog være en fordel med en firewall, så uønskede ikke kan komme ind på din server.
En fast ipadresse for at lette DNS opsætninger
En internetforbindelse med god upload hastighed for at de besøgende hurtigere kan hente hjemmesiden.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
10. januar 2011 - 21:08 #2
der en guide til opsætninger her .. godtnok på engelsk.. men ..
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1774
Avatar billede claes57 Ekspert
10. januar 2011 - 21:10 #3
hvis du har windows, og sitet er php/mysql så er xampp en god idé. Det er en lille effektiv ting til at køre din side.
Avatar billede werd Nybegynder
10. januar 2011 - 21:21 #4
Du skal først og fremmest gøre op med dig selv hvad du vil opnå med at have den hostet selv og hvad du vil bruge det til.

Det vil nok gøre det lettere at hjælpe dig hvis du tænker over og svarer på følgende spørgsmål:
- Skal hjemmesiden være tilgængelig 24/7 eller er det bare hobby?
- Hvor mange besøgende skal sitet kunne klare?
- Hvilke teknologier skal være tilgængelige (PHP, ASP, mysql ect.)?