Avatar billede StofsDK Nybegynder
10. januar 2011 - 15:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

"Grej" database / udlånssystem

Hej Eksperter.

Jeg er kommet i lidt af en knibe... Jeg er blevet bedt om at finde et system/script/løsning i forbindelse med vores forening.
Jeg skal have fundet et system, som kan benyttes til "udlån" af vores "grej" internt i foreningen. Jeg har været igennem stort set alle wordpress plugins jeg har kunnet finde. Men endnu ingen der kan løse vores udfordring. så nu udvider jeg min søgning, til at gælde generelle standalone systemer.

Havde tænkt at systemet skulle være noget i denne stil:
2 user types - 1 admintype og en usertype (Gerne mulighed for flere brugere på hver).

Admin skal have mulighed for at tilføje/fjerne udstyr (og mængde)
(eks: 2 x klatreseler, 3x 100M reb, 2x kridtposer osv osv).
Mulighed for at kategori-inddele vores udstyr, og have et navn tilknyttet på den person, som har ansvaret for lige præcis det udstyr man vælger.
Se udlånsstatus/lagerstatus.
Tilføje kommentarer til hvert udstyr ("Eks. 2 udlånt, 1 retur - erstatning snarest...".
Ændre, slette og oprette reservationer.

Bruger:
Se liste over alt udstyr
- Vælge mængde af valgt udstyr, og trykke "Lån"
Mulighed for at "tilbageføre" lånt udstyr ved tryk på eks. "Afleveret"
Skrive kommentar til lånt grej.
Dato-definere udlånsperiode.

Jeg ved ikke om i kender til nogle Open Source systemer (gerne php og MySQL) som kan noget i stil med ovenstående???

- På Forhånd tak.
//Christoffer
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. januar 2011 - 16:43 #1
Tror det er for specifikt til at du kan finde sådan et system.
Avatar billede StofsDK Nybegynder
10. januar 2011 - 16:47 #2
Jeg ved godt, at det er ret specifikt - men det er nu mere for at understrege ideen, end for at finde et systemt som passer specifikt.

Men lige præcis i dette tilfælde, har google IKKE været min ven :P
10. januar 2011 - 17:39 #3
Maaske vil det hjaelpe at betragte problemet fra en anden synsvinkel.  Jeg har ikke personlig erfaring med plug-in webshops, men jeg er da temmelig sikker paa at saadanne webshops indeholder de foelgende funktioner:
- mulighed for at brugere kan se udvalget af varer, kan bestille varer til levering, og kan returnere genstande (fordi det er lovkrav.)
-mulighed for at admin kan oprette varer, i kategorier.
-mulighed for lagerstyring, for at admin kan se lager- bestillings- leverings- og retur status af de enkelte varer.
-mulighed for at tilfoeje tekster (saasom ansvarlig for en varekategori, kommentarer fra bruger og admin vedroerende bestilliger og returneringer, o.s.v.

Det at man laaner betyder vel bare at alle 'koeb' returneres og at man ikke bruger webshoppens betalingsmodulen.  Det eneste jeg er usikker overfor er det med at definere udlaansperioder, men det kunne maaske betragtes som returnerings-frister.

Jeg googlede lige paa wordpress web shop og fik flere sider af open-source webshops hvoraf nogle, ved et hurtigt kik, saa lovende ud.  Saa med din mere grundige undersoegelse haaber jeg du finder noget der, med en smule fantasi, kan bruges.
Avatar billede StofsDK Nybegynder
10. januar 2011 - 17:42 #4
Det var måske en mulighed - Vil da lige prøve at kigge lidt på det.
Tak for hjælpen med, at tænke ud af boksen :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. januar 2011 - 17:43 #5
Godt tænkt Christian. Med lidt modificering burde det fungere.
10. januar 2011 - 18:10 #6
Jamen saa opretter jeg et svar for det tilfaelde at du naar du faar kikket paa det finder det hjaelpsomt.
Avatar billede fxj Juniormester
10. januar 2011 - 20:18 #7
Hej Christoffer

Jeg har lavet noget tilsvarende i OS Commerce (dog uden automatiseret returdel)
Til at håndtere dette kunne du kigge på
http://www.oscommerce.com/community/contributions,1136
Det er RMA-system.

Men jeg vil hilse sige, at det ikke er noget man laver lige ud af boksen :-)
16. januar 2011 - 07:24 #8
StofsDK, hvordan kommer vi nu videre med dette spoergsmaal?  Du sagde i #4 at du vil proeve at kikke paa mit forslag og du takkede for hjaelpen hvorefter jeg oprettede et svar.

Fik du kikket paa det?  Forventer du flere indlaeg (efter at der ingen aktivitet har vaeret paa spoergsmaalet siden den foerste dag?)  Hvis ikke, kan jeg saa bede dig lukke spoergsmaalet, for god ordens skyld og saa det ikke laengere staar som aabent i min liste af indlaeg.  Hvis du staar ved at mit indlaeg var til hjaelp saa accepter venligst mit svar.  Hvis du kom til den konklusion at det ikke kan bruges saa opret selv et svar og accepter det.