Avatar billede tzinck Novice
06. januar 2011 - 14:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Reparer registreringsdatabase uden Windows CD

Min ASUS bærbare med Windows Vista er gået ned og skriver:
Windows failed to load because the system registry file is missing or corrupt.

Jeg ved godt at jeg kan reparere den med Windows CD'en... men den kan jeg bare ikke lige finde - og rigtige mænd tager ikke backup :-(

Hvad gør jeg så ?

Kan jeg evt boote med et eller andet tool - eller reparere HDD ved at koble den til en anden PC ?

(har desværre ikke andre med Vista) kun W7 og XP
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2011 - 14:08 #1
typisk kan du logge på som administrator, og så oprette en ny bruger til dig - og derefter flytte den gamle brugerid's filer over til den nye (overtag ejerskab), og til sidst slette den oprindelige bruger.
Avatar billede tzinck Novice
06. januar 2011 - 14:13 #2
jeg kan ikke komme ind i windows - heller ikke i fejlsikret tilstand
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2011 - 14:51 #3
så skal du tage harddisken ud, og sætte den til en anden pc via usb (dvs som ekstern disk).
Så kan du bare bladre rundt, og trække alle dine filer ud.
hvis du ikke har en 2½" ekstern kasse til disken, så tag et sæt
http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp
det kan bruges til både 2½" og 3½" diske, og er lettere at bruge end det lige ser ud til.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. januar 2011 - 14:56 #4
Hent denne torent det er en Vista reparations disk.
Læs på siden hvordan
http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/
Her henter du torent downloader
http://www.utorrent.com/downloads
Avatar billede tzinck Novice
06. januar 2011 - 17:59 #5
-> claes57: Ja - det er jo fint til backup, men det får jeg jo ikke computeren i gang af.

-> poko1: Det virkede desværre ikke :-(
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. januar 2011 - 19:38 #6
Prøv om du kan låne en CD i din vennekreds det skal bare være samme type home eller professionel eller hvilke type du har.og kør en reparation fra den.
Avatar billede tzinck Novice
04. februar 2011 - 20:32 #7
Jeg fik det ikke til at fungere.  Partitionen var tilsyneladende så ødelagt at den ikke kunne repareres.  Jeg fik dog reddet mine vigtigt dokumenter med gratisprogrammet "Recuva".

Nu har jeg Købt en Win 7 og lagt den på, men det giver nogle andre problemer:
http://www.eksperten.dk/spm/930696