Avatar billede serverservice Praktikant
06. januar 2011 - 13:17 Der er 1 løsning

2008 server med for kort netbiosnavn og lant domainnavn - konflikt i dns - hjælp !!!

Hej jeg er ved at være rimelig presset af et server projekt som jeg havde lovet færdig .

og alt virker nu bortset fra en meget vigtig ting nemlig at der er nogle konflikter i dns - og brugere kan godt registreres i domain med netbios navnet via admin kontoen - når man kobler en pc på lokalt .

Når en pc har været koblet på lokalt virker det også i vpn over cisco firewallen

Men jeg kan ikke koble nye brugere på domain når de sidder remote i workgroup og jeg anvender vpn ved start og windows login . VPN virker fint og de kan komme på med remote desktop.
MEn ikke direkte i windows - når de er remote i workgroup

Jeg har forsøgt med login på flere måder :

domainnavn\bruger
*********

domainnetbiosnavn\bruger
********

ipadresse\brugernavn
*******

og den fejler hver gang med "forkert brugernavn eller password" - selvom det er rigtigt

Min ide er enten at rydde op i DNS (efter der er taget backup)
eller helt demote domain og så remote igen for at få DNS helt intakt igen

Jeg ved ikke om det kan løses nu med fejlfinding og er kørt sur i det ???

Jeg har forsøgt næsten alt nu og er løbet tør for ideer andet end dns clenup på den hårde måde -  !! HJælp please
Avatar billede serverservice Praktikant
06. januar 2011 - 13:45 #1
nå har fået det til at virke herfra nu ....ved at logge dem på domain remote