Avatar billede DannerD3H Nybegynder
04. januar 2011 - 16:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan en HTML fil ændre en embedded fils placering?? Fuldstændig tabt bag vognen her...

Hej som overskriften siger, er jeg fuldstændig lost her... :S

Jeg har lavet en billedfremviser i flash, som henter billederne via en xml fil. Jeg har her vedhæftet et billede af sti hirakiet.

[img] http://d3h.dk/andet/issue.png [img]
(De to andre filer ligger, i en mappe under html filen)

Som i kan se, har jeg en HTML fil (rcbilleder.htm), den fil kalder en swf fil (billedviser.swf), med følgende kode:

[img]http://d3h.dk/andet/kode.png[img]

I den swf fil, loader jeg en xml fil ved navn piclist. I swf filen er, stigen til xmlfilen skrevet blot med navnet. Altså skal de ligge i samme mappe. [i]Rigth??[i]

Mit problem er så, at swf filen ikke kan finde xmlfilen. Med mindre den xml fil ligger i samme mappe(eller samme niveau), som min html fil. :O

Mit spørgsmål er så... Hvad pokker er der galt her??
og hvad pokker skal man gøre??

Kan en HTML fil, få SWF filen til, at opfører sig som om, at den lå samme sted som HTML filen??
(det skal lige siges at hvis jeg i swf filen angiver stien "dmbilleder/piclist.xml" istedet for "piclist.xml" så virker det hele ganske udemærket. (se eksempel: http://d3h.dk/rc/rcbilleder.htm ) Eller det vil sige ikke i windows explorer, kun i chrome og firefox. Hvis det skal virke i alle browsere skal både HTML fil, SWF fil og XML fil ligge samme sted. (Selvfølgelig med alle stier tilpasset).
Avatar billede keysersoze Guru
04. januar 2011 - 18:12 #1
hvis du sørger for altid at give absolutte stier i stedet for relative undgås mange problemer - kan dog ikke helt gennemskue om det også er issue her.

så prøv /dmbilleder/piclist.xml i stedet for bare dmbilleder/piclist.xml.
Avatar billede DannerD3H Nybegynder
04. januar 2011 - 18:41 #2
i html filen??
Avatar billede DannerD3H Nybegynder
04. januar 2011 - 18:45 #3
Ignorer den sidste besked

nu er det sådan at enten skal stien i flashfilen være piclist.xml så de kan ligge i samme mappe. dette fordi jeg gerne vil have mere end en billedeviser på en side uden at skulle ændre andet end xmlfilen... (hvilket ville virke hvis stierne ikke blev ignoreret :(

ellers kan den ligeså godt ligge i roden(ved htmlfilen)
Avatar billede keysersoze Guru
04. januar 2011 - 19:10 #4
absolut sti alle steder - på den måde kan du også sagtens benytte samme flash-fil flere steder men hvor de bare peger på hver deres xml-fil.
Avatar billede DannerD3H Nybegynder
04. januar 2011 - 19:22 #5
da ikke uden at skulle rette stien i flashfilen... eller??
Avatar billede DannerD3H Nybegynder
04. januar 2011 - 19:29 #6
hvis jeg ændrer alle stier til absolutte stier finder html filen slet ikke flashfilen :O
Avatar billede keysersoze Guru
04. januar 2011 - 19:40 #7
kender ikke dit setup - jeg gik ud fra at flashen tog imod en parameter med henvisningen til xml'en.

hvis html'en ikke finder flash'en er stien forkert.
Avatar billede DannerD3H Nybegynder
04. januar 2011 - 19:58 #8
Dette er den bedste måde jeg kan illustrere mit setup på:
http://d3h.dk/andet/setup.jpg

meningen var at html filen skulle kalde to identiske SWF filer blot i hver sin mappe.
De swf filer kalder en xml fil ved samme navn (som skal ligge i samme mappe som swf'en selv) da de jo er identiske.
det eneste der skiftes ud fra mappe 1 og 2 er xml filen(nye stier men samme navn og billederne.
Avatar billede keysersoze Guru
04. januar 2011 - 22:19 #9
jeg er ikke så meget inde i flash, men vil umiddelbart forvente at henvisningen foregår ud fra klientens sti og derfor virker det ikke med bare 2 mapper - så det må enten være 2 forskellige flash-filer eller, og mest optimale, at din flash kan tage imod en parameter hvor du kan angive stien til xml-filen.
Avatar billede DannerD3H Nybegynder
05. januar 2011 - 06:32 #10
okay løsningen bliver så en swf fil(billedviser) hvor brugeren kan vælge mellem flere html filer.
Avatar billede keysersoze Guru
05. januar 2011 - 17:47 #11
Det er selvfølgelig også en mulighed - det giver dig også lidt tid til evt at lege med parameter-overførslen til flash så det kan blive helt rigtigt :)