Avatar billede loko Nybegynder
04. januar 2011 - 09:47 Der er 3 kommentarer

Genstart af pc.

Mit spørgsmål er...

Hvordan kan jeg give min pc en fuldstændig genstart, når jeg desværre ikke længere har de cd´er som fulgte med den, da jeg købte den?
Er jeg nødsaget til at skulle købe nyt styresystem, eller simpelthen en helt ny pc??

Mit nuværende styresystem er Xp 2002.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2011 - 09:51 #1
Hej loko og velkommen
Din maskine har den en partition der hedder recovery eller backup?
i dit tilfælde en partition på mellem 5 og 10 gb.
Hvor gammel er pc?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2011 - 09:57 #2
Prøv at kigge på den nøgle der står på klistermærket.
På denne nogle står om der er tilknyttet nogen servicepack til den
Servicepack 1 kom i 2003. Sp2 i 2004. Sp3 i 2008
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2011 - 10:06 #3
Nu da du har en gyldig nøgle kan du også kontakte microsoft for at få hjælp den vej. De skulle kunne levere en cd til dig. Mener jeg i en anden tråd så noget med en pris på et par hundrede kr for dette.
http://www.microsoft.com/danmark/om/kontaktos.aspx