Avatar billede Kristian1993 Nybegynder
02. januar 2011 - 21:47 Der er 18 kommentarer

Bluetooth virker ikke!!!

Davs Eksperter :D

Jeg fik et AGK 10475 headset i julegave, som jeg så ville prøve på min computer.
(Og det skal siges computeren er en Zepto Znote 3415w og den har indbygget bluetooth.)
Da jeg så vil til at tænde mit bluetooth kommer den med fejlen :

''Der opstod en fejl mens Windows forsøgte at lagre dine indstillinger.
Bluetooth-enheden er muligves ikke tilsluttet.
Følgende indstillinger blev ikke gemt:
Indstillinger for registrering forbindelsesindstillinger.''

Så gik jeg ind under enhedshåndtering og så under lagerenhedscontrollere at min AFZ5T98Z IDE Controller havde et gult skilt.

så har kigget over det hele på nettet for at finde den dumme driver. og den er bare ikke til at finde.

det skal også sige min CD jeg fik med til pcen med drivers på ikke kan findes :S meget dumt at smide den væk nu hvor zepto er gået ned, og sådan noget træls her sker.

Jeg håber det er noget i kan hjælpe med, da jeg gerne vil have dette nye headset til at virke.

Hilsen Kristian :)
Avatar billede milter Ekspert
02. januar 2011 - 23:26 #1
Og du har fulgt alle anvisninger i manualen til dit headset om, hvordan du oplader og tænder dit headset?
Avatar billede milter Ekspert
02. januar 2011 - 23:31 #2
Drivere til Zepto kan du finde her:

http://www.zeptodrivers.com/
Avatar billede Kristian1993 Nybegynder
03. januar 2011 - 08:09 #3
ja det har jeg, man skal bare oplade det i 8-10 timer før brug. Også skal man bare tilkoble den.
Headsettet virker fint til min mobil. ):
Vil tjekke den hjemmeside ud lidt senere da jeg sidder i skolen lige nu :D

Så skal nok komme tilbage og skrive om den hjalp eller ej :)
Avatar billede Kristian1993 Nybegynder
03. januar 2011 - 16:58 #4
Har lige kigget på det, og kan ikke hente de drivers til min pc. Den kan slet ikke åbne den når jeg trykker download inde på

http://www.zeptodrivers.com/drivers/notebooks/znote-3415w/

ved ikke hvad problemet kan skyldes.
Og jeg ved at headsettet virker, fordi den kan fint køre på min mobil og andres mobiler.
Har også prøvet med en vens PC, og der var heller ingen problemer.
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2011 - 17:41 #5
Ang. drivere, så prøv her. Det skulle være et direkte link til drivere og andet til din computer:

http://www.megaupload.com/?d=6E0FD1U2

For at kunne bruge det til noget, bliver du vist nødt til at købe en måneds premium medlemsskab til 9,99 euro:
http://www.megaupload.com/?c=premium

Ang. bluetooth, så kig på dette link:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Troubleshoot-problems-with-Bluetooth-enabled-devices

Din fejlmelding "AFZ5T98Z IDE Controller" burde ikke have noget med bluetooth-problemet at gøre, men det skal selvfølgelig helst rettes. Prøv i første omgang at fjerne driveren via Enhedshåndtering, genstart og lad Vista geninstallere den.
Avatar billede Kristian1993 Nybegynder
03. januar 2011 - 17:42 #6
Nu er jeg endelig kommet ind på siden, men kan ikke finde hvor jeg kan hente den i 64 bit vista version!! :(
Avatar billede Kristian1993 Nybegynder
03. januar 2011 - 17:51 #7
Men da jeg hentede en fil engang til mit bluetooth stod der jeg skulle trykke FN + f2, men der skete ikke noget da jeg gjorde det.
Så derfor gik jeg ud fra at det var den driver jeg manglede :S
Avatar billede Kristian1993 Nybegynder
03. januar 2011 - 18:08 #8
nu siger den at A67CH69X IDE Controller ikke virker...!!! :S :S :S
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2011 - 19:05 #9
Tjah, hvis du har 64-bit, hvis der ikke er 64-bit-drivere i linket, hvis du har smidt din Zepto-skive med drivere væk, og hvis du ikke har lavet en genoprettelsesskive, så er du nok lidt på rø...

Hvornår og hvordan får du den fejlmeddelelse om "A67CH69X IDE Controller"?

Har du forøvrigt prøvet alle de andre ting, jeg har foreslået?

FN+F2 er formentlig tastekombinationen til at tænde bluetooth.
Avatar billede Kristian1993 Nybegynder
03. januar 2011 - 19:28 #10
ja præcis :S ): Jeg for fejlmeddelesen når jeg åbner min endhedshåndtering og kigger under lagrehedscontrollere.

Jeg har prøvet nummer 1 og 3.

Prøvede også at slette driveren og genstarte, men så kom den bare med en anden controller der ikke virkede :S:S

Ja det er tastekombinationen for bluetooth, men der skete ikke noget da jeg brugte den :S så er lidt bange for hvad jeg så skal gøre, og vil da helst ikke smide et headset ud som er helt nyt og fået i julegave.
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2011 - 21:14 #11
Har du mulighed for at smide et screendump af Enhedshåndtering med fejlmeddelelsen? Jeg mener stadig ikke, den burde have noget med dit problem at gøre, men ...?

Har du andre ting koblet til computeren, f.eks. printer, USB-stick, ekstern harddisk, ekstern mus eller lignende? Hvis du har, så prøv at koble dem fra.

Når du taster FN+F2, får du så et bluetooth-symbol på skærmen eller er der en lampe/lys, som tændes/slukkes?
Avatar billede Kristian1993 Nybegynder
03. januar 2011 - 21:30 #12
kan ikke smide et screen billede ind, da den heller ikke vil det.

Men den siger kun når jeg prøver at tænde bluetooth at : ''Der opstod en fejl mens Windows forsøgte at lagre dine indstillinger.
Bluetooth-enheden er muligves ikke tilsluttet.
Følgende indstillinger blev ikke gemt:
Indstillinger for registrering forbindelsesindstillinger''

Og når jeg så kigger under enhedshånteringen så siger den at A67CH69X IDE Controller ikke virker. :S

Er godt nok træt af at have købt en Zepto pc :)
Men det er jo nemt at være bagklog
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2011 - 22:37 #13
Prøv at slukke dit headset, åbn bluetooth, tænd så straks efter dit headset. Prøv nogle gange.

Er din computer født med 64-bit Vista?

Har bluetooth virket på den før?

Har du prøvet at installere andre bluetoothdrivere?

Prøv at downloade "ASTRA32 free" via linket herunder og installer det. Det burde kunne fortælle dig navnet på din bluetoothenhed. Måske kan vi ud fra det finde en egnet driver. I ASTRA32 er der også mulighed for at diagnosticere driverproblemer:

http://download.cnet.com/ASTRA32-Advanced-System-Information-Tool/3000-2086_4-10276498.html
Avatar billede Kristian1993 Nybegynder
04. januar 2011 - 08:05 #14
Ja den er født med 64-bit vista, og bluetooth har virket før.
Nej det har jeg ikke :)

Er nød til at hente de ting senere idag da jeg sidder i skolen igen.
Avatar billede Kristian1993 Nybegynder
05. januar 2011 - 15:50 #15
Har nu prøvet ASTRA32 mange gange, og hver gang går den i stå ved IDE8 controller? :S
Og efter programmet går i stå, går hele computeren i stå.

Har også prøvet uden de test, men det fik jeg ikke meget ud af.

Ved ikke helt hvad der mere er at gøre, ud over at sige, man skal aldrig smide ens driver cd væk :D og ikke købe Zepto produkter.

Hvis du har andre idér til hvad der kan være skyld i det, må du endelig sige frem, selvom du har prøvet rigtig meget :)
Avatar billede milter Ekspert
05. januar 2011 - 21:57 #16
Jeg har ikke flere ideer om, hvordan du løser dine problemer med Bluetooth og IDE8 controller.

Dit sidste håb er nok at lave en fuld recovery på din maskine. Hvorledes, det fungerer på en Zepto, har jeg ingen erfaringer med. Hvis du kan, skulle det genskabe din maskine, som den var, da du købte den. Men, med de problemer, du har, er der ingen garanti for, det vil virke, og hvis der opstår problemer med drivere under installationen, er du på den.

Fungerer alt andet fint?
Avatar billede Kristian1993 Nybegynder
06. januar 2011 - 15:00 #17
hmm ja det fungere ellers fint :)

Den kunne godt trænge til lidt oprydning, men ud over det køre det meget godt :D

Men ellers tak for hjælpen :)

Desværre gav det ingen resultater, men du prøvede da :D

Tak for hjælpen igen :P
Avatar billede Kristian1993 Nybegynder
31. maj 2011 - 11:36 #18
Tak :P