Avatar billede firetiger Nybegynder
02. januar 2011 - 13:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

støj fra netværks harddisk? (nas)

hej jeg har tænkt på og skal ud og invistere i en netværksharddisk (nas). jeg tror valget er faldet på denne 1tb fra iomega. men kan ikke finde ud af støjniveauet på den og vil ikke have en støjsender stående. nogen der ved hvor meget den larmer? og hvad kører den med af OS?

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=iomega+nas&sp=all&pid=503698 (iomega1tbnas).

hilsen Anders.
på forhånd tak.
Avatar billede chalde Seniormester
02. januar 2011 - 17:39 #1
Umiddelbart kan jeg ikke finde noget om støjniveau: https://iomega-eu-en.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/20851
Enten er det en fanless løsning så det kun er diskens støjniveau der er gældende, ellers kan du være (uheldig) at der sidder en hidsig 40mm i den. Men da dette ikke oplyses kan du muligvis finde tests af den gennem en googlesøgning (hvor du så også kan se hvad dens performence er, samt funktioner m.m).
Ang. OS så kører den med al sandsynlighed med et proprietær OS udviklet af dem selv (med et begrænset udvalg af funktioner i forhold til NAS i den lidt mere pebrede klasse).
Avatar billede 220661 Ekspert
09. oktober 2011 - 08:12 #2
Har du fået løsningen her?
Avatar billede firetiger Nybegynder
09. oktober 2011 - 10:14 #3
tråden er igang med og blive tildelt point til den rigtige som har givet det mest korrekte svar. kunne ikke give point da der kun er skrevet kommentare. Så har bedt personen om et svar istedet via intern besked så tråden kan blive lukket. ærgeligt folk går så meget op i point på den her side istedet for hjælpe folk. som i nok kan se er jeg ikke fedtet med og udele mange point for et lettere spørgsmål. frem for hvor mange skriver tråde med langt mere avancerede og tidskrævende tråde frem for mine som giver langt mere.
Avatar billede chalde Seniormester
09. oktober 2011 - 11:20 #4
Bare opret et svar selv og accepter det :)
(er ligeledes heller ikke fan af points)
Avatar billede firetiger Nybegynder
09. oktober 2011 - 11:51 #5
respekt chalde!. lad os få nogle flere af din slags herinde.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. oktober 2011 - 14:11 #6
Normalt lægges der kun kommentar i trådene indtil spørger har fået det som kan bruges. Først derefter beder spørger om at lægge svar.

Hvis du hentyder til jeg går specielt op i point tager du meget fejl.
Jeg er mere interesseret i at få at vide hvad løsningen var, så den viden kan bruges til andre der søger om tilsvarende problem på Eksperten.
En tråd der ikke meldes tilbage i, og hvor løsningen ikke er defineret er ikke noget værd for andre.