Avatar billede serverservice Praktikant
31. december 2010 - 09:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Drivere til ny IBM server x3550 M3 - vmware esxi 4.1 og 2008 R2 64bit- hvad er problemet ?

Hej jeg har forsøgt at hente chipset drivere fra ibm og har fundet de helt rigtige til serveren x3550 M3 7944K1G - men de vil ikke installeres . Den siger de passer ikke til systemet - har valgt 2008 server 64 bit drivere , uden held ?

har hentet bla herfra http://www-947.ibm.com/support/entry/portal/sdd/Hardware/Systems/System_x/System_x3550_M3?brand=5000008&key=5310498&osKey=0#5348798

HVad gør jeg galt og skal jeg hente noget add on til vmware elller hvad ?
Avatar billede serverservice Praktikant
31. december 2010 - 10:07 #1
Jeg har prøvet både update expres og driver update til chipset uden held - den kommer med samme fejl om at det ikke passer til mit system selvom det er de rigtige drivere .
Har også forsøgt chipset driver rev2. hjælp !!
Avatar billede haverslev Novice
31. december 2010 - 10:11 #2
Du skal hente system X driverne fra Fixcentral, de andre dækker kun SRV2003
(gælder både for 4254 og 7944)

http://www-933.ibm.com/support/fixcentral/

Husk at vælge SRV2008 :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
31. december 2010 - 10:41 #3
Det er den hvad jeg har hentet og den er ligeglad . Den skriver "dit system opfylder ikke mindste kravene til softwaren" - serveren har 4gb ram og 2,13 ghz quad core - jeg kan ikke se hvad er galt ?
Har forsøgt at optimere noget i vmware uden held
Avatar billede serverservice Praktikant
31. december 2010 - 10:44 #4
Kan se at der er en update expres pakke til vmware med nogle .bin filer - skal jeg bruge den ?
Avatar billede serverservice Praktikant
31. december 2010 - 10:55 #5
Det ser ud til at den ikke kan genkende serveren når jeg anvender vmware .
Når jeg starter ibm update express skriver den "Active machine type (NONE)" og sikkert derfor den ikke installerer driverne .

Men jeg skal sandsynligvis tilføje noget i vmware eller noget ?
Avatar billede haverslev Novice
31. december 2010 - 11:02 #6
Hmm, der må være et eller andet ballade med det "dit system opfylder ikke mindste kravene til softwaren" ?

Ram, minimum 64Mb - skulle jo være OK :-)
Harddisk plads, minimum 5Gb - ?
OS er fuld install. og RC version af SRV2008 R2 ?
Avatar billede haverslev Novice
31. december 2010 - 11:13 #7
Ps. nu inderholder SRV2008 jo en hel del chipset drivere selv, det er vel ikke sådan at det ER blevet installeret ?
Avatar billede serverservice Praktikant
31. december 2010 - 13:16 #8
jo men der mangler noget - under devise manager mangler en driver .
Der står "base system driver" - med gult skilt så mit bedste skud var at installere chipset drivere - og har også prøvet andre fra IBM bl. net kort - ingen virker endnu, men jeg har fundet noget med update express ved at lade den hente manuelt hvad er . og når det er kørt ved jeg bedre - Så er det måske bare en bios update den mangler for at kunne genkende bundkort med chipset inf setup.
Avatar billede serverservice Praktikant
31. december 2010 - 13:38 #9
I kan se det her
http://serverservice.dk/devicemanager.bmp

Jeg vender tilbage efter nytår med en update - men et par hints ville være ok .

Jeg overvejer at lade den extracte hele inf.setup filen og lade den finde driveren derfra i device manager - mangler bare at extracte den fil ...?
Avatar billede serverservice Praktikant
01. januar 2011 - 14:32 #10
Avatar billede haverslev Novice
01. januar 2011 - 14:43 #11
Fint og Godt Nytår :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
18. februar 2011 - 07:20 #12
lukker