Avatar billede MadsMol Nybegynder
30. december 2010 - 16:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Automat programmering

Hej Eksperter ;)

Jeg har ledt lidt rundt omkring efter svar på mit spørgsmål, og fandt så denne tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/836887

Mit spørgsmål er præcis det samme som i tråden dér, bortset fra at mit kun er softwarerelateret ..

Problemet er bare at jeg ikke umiddelbart kan se logikken i svaret - hvis det altså er et svar ( "Lukker" ) og spørger derfor igen i denne tråd:

Hvilket sprog skal jeg programmere et "automatprogram" i, hvis det skal kunne modtage betaling (både kort og kontanter) og derefter registrere et valg fra brugeren med en handling til følge?

Håber i kan hjælpe mig :)

Mads "Mol"

( vælger at give 100 point for et brugbart svar, da jeg virkelig står og mangler det :D ! )
Avatar billede arne_v Ekspert
30. december 2010 - 18:24 #1
Hardware interfaces vil typisk blive programmeret i C/C++. Den højere forretnings logik kan evt. kodes i noget andet som så kalder C/C++ koden.

Men det er jo bare en generel betragtning.

I den virkelige verden skal du bruge en bestemt dims X fra leverandør Y, som så leverer et bibliotek til dig der virker med sprog Z på styresystem W.

Og så er valgmulighederne ligesom indskrænket en hel del.
Avatar billede MadsMol Nybegynder
30. december 2010 - 18:47 #2
Tusind tak :) .. det var sådan set bare det jeg ønskede svar på - hvordan giver jeg point ?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. december 2010 - 20:44 #3
jeg smider et svar