Avatar billede SimonBStoevring Nybegynder
29. december 2010 - 20:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Load for loop

Hej,

Jeg er i gang med at lave en side, som via PHP henter, læser og formaterer et RSS-feed. Dette loades så med JavaScript. Når man først åbner siden, hentes der en stor bid af dette RSS-feed.
Hver enkelt element i feedet hentes én efter én og udskrives på skærmen. Dette kan tage en del tid og derfor vil jeg gerne få JavaScript til at loade det på en eller anden måde, så processen sættes i gang, når man besøger siden, men ikke tager så mange ressourcer.
Som det er nu loader den det hele og viser siden, når den er helt færdig. Jeg kunne godt tænke mig, at den viste det som det blev færdigt.

I kan se princippet på nedenstående link. Jeg har dog sat den til kun at hente en mindre del af RSS-feedet fordi browseren simpelthen bliver for langsom, hvis man sætter den til at hente det hele uden en load-mekanisme.

http://snuzzer.dk/apptivity/

Min kode ser lige nu sådan ud. Her henter den de enkelte dele af feeds én efter én. Den kalder HttpRequest, som henter indholdet af fetch.php.

function firstLoad() {
    for(s=2; s<=5; s++) {
        reqResp = HttpRequest('fetch.php?s=' + s + '&f=1');
        document.getElementById('oldapps').innerHTML = document.getElementById('oldapps').innerHTML + reqResp;
        apps[apps.length] = reqResp;
    }

Kan nogen fortælle mig eller demonstrere, hvordan jeg kan få siden til at loade mere "flydende"?
Avatar billede SimonBStoevring Nybegynder
30. december 2010 - 01:07 #1
Jeg løste det ved at sætte timer på og loade over en længere periode.
Avatar billede SimonBStoevring Nybegynder
30. december 2010 - 01:08 #2
Det skulle have været et svar.