Avatar billede Slettet bruger
27. december 2010 - 16:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Programmer forsvinder fra systray

Undre mig, at  nogle programmer forsvinder fra systray under windows xp, men de kører aligevel på computeren. Hvad kan der være sket?

Oplever de er tilbage efter en genstart, og næste gang er de så væk igen.
Avatar billede milter Ekspert
27. december 2010 - 17:50 #1
Her er læsestof til et par timer:

http://winhlp.com/node/16
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2010 - 13:00 #2
Det er jo ikke derfor jeg beder om en løsning. Har ikke tid/lyst til, at skulle sidde og læse i flere timer for, at løse opgaven.
Avatar billede milter Ekspert
28. december 2010 - 13:19 #3
Jamen, så vil jeg da foreslå, du sender computeren på værksted, men de vil nok ikke hjælpe dig gratis i deres fritid.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2010 - 13:46 #4
Sig mig hvad er det for personer, vi har til at hjælpe nu her på eksperten. Da jeg havde min storhedsdage herinde, gav vi aldrig den form for hjælp. Her kom vi med gode råd, hvis vi viste bedsked om emnet.

Jeg skal nok selv komme med et svar senere på dette spørgsmål, som det efterhånden er sædvade for mig, når jeg stiller sprøgsmål herinde.

Der er næsten aldrig nogen, som kan komme med et kvikt svar, som kan bruges.

Er standarden faldet herinde?
Avatar billede milter Ekspert
28. december 2010 - 16:56 #5
Skal vi starte med denne kommentar:

"Der er næsten aldrig nogen, som kan komme med et kvikt svar, som kan bruges".

Med dit IT-kendskab fra dine "storhedsdage" burde du også vide, at de fleste IT-problemer sjældent løses med "et kvikt svar".

Nu til dit spørgsmål. Som du har beskrevet det, kan der ifølge eksperterne i mit link være mange grunde til de manglende ikoner. Løsningen kan være en af mange, men med din ekspertise fra dine storhedsdage burde du hurtigt kunne eliminere en del af dem. Du burde også kunne koncentrere din søgning på nogle løsningsforslag, som virker mere sandsynlige end andre.

Til sidst lidt om denne kommentar fra dig: "Er standarden faldet herinde?"

Tjah, jeg har gennem mine år bemærket et sørgeligt fald i den generelle høflighed hos mange spørgere.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2010 - 00:40 #6
Det er nok en naturlig ting, at høfligeden også daler ved sprørgerne, når dem der kommenterer kommer med sådanne kommentarer som, at man skal gå til en reperatør med sin computer. Tror næppe en IT reperatør kan løse sådan en windows problem. Men svarstandarden er dalende efter min erfaring herinde. Sørgelig, da eksperten ellers altid før i tiden var stedet, hvor man kvikt og hutig fik løst sine små it problemer. ja jeg siger kvikt og hurtig.
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2010 - 10:56 #7
Milter jeg undere mig, at du ikke kommer med et lidt mere konkret svar, da der i det link, som du har fundet ligger noget af svaret. Hvis du lægger et svar, så får du de 60 point.

Jeg har selv fundet dette

www.mydigitallife.info/2006/01/04/system-tray-icon-missing-from-system-tray-in-windows-xp/

Den diskution, som følger efter anvisningerne på denne side har jeg kikket på.

Det  har ledt mig til at stoppe tjenesten SSDP genkendelsetjeneste.

Jeg har for noget tid siden, været inde og aktiverer denne, da jeg undre mig over, at jeg ikke kunne se alle mine enheder på mit netværk.

Hvor sammenhængende med denne tjeneste og lige et par programmer, som har været installeret på min serverpc fra starten af, kan jeg ikke lige helt gennemskue. Auto PowerOn & ShutDown er detr ene program, som var synlig i systray, men det udført sine funktioner. Det andet program, som var forsvundet var 4 days forecast, som også stadig udførte sine funktioner.

Det som er problemet, når de forsvinder, er man kan ikke kan tilføje nye opgaver til programmerne, eller få vist de sidste nye data.
Avatar billede milter Ekspert
30. december 2010 - 20:30 #8
#7.

Du skriver:

"Milter jeg undere mig, at du ikke kommer med et lidt mere konkret svar, da der i det link, som du har fundet ligger noget af svaret".

Hvis jeg havde vidst, løsningen lå der, havde jeg selvfølgelig foreslået det. Men, som mit link med underlinks i #1 viser, findes der ikke kun een konkret løsning til problemet "Programmer/ikoner forsvinder fra systray".

Hvis jeg derimod ser spørgsmålet: "Hvordan flytter jeg mails og kontakter fra Outlook Express til en anden computer", kan jeg give et meget konkret svar.

Når jeg forsøger at hjælpe på eksperten.dk, overvejer jeg ikke bare, om jeg måske har et fornuftigt forslag til en løsning. Jeg kigger også bl.a. på spørgerens point, point ude, måde at formulere spørgsmålet, og ud fra de kriterier og andre vælger jeg en måde at svare på. Hvis jeg fornemmer, spørgeren ikke har det store kendskab til IT eller IT-jargon, indretter jeg min kommentar efter det og giver forklaringer eller links til forklaringer eller procedurer for indviklede trin.

Hvis spørgeren, som i dit tilfælde, ser ud til at kende en del til, hvordan nullerne og etterne i en computer finder vej rundt i systemet, så skriver jeg måske, som jeg gjorde til dig i #1.

I dit tilfælde søgte jeg en del på nettet og en googling på "systray missing" gav linket i #1 som første forslag. Flere andre, seriøse sider henviste til den samme side, og mine erfaringer med søgning på IT-problemer overbeviste mig om, at løsningen på dit problem skulle findes et eller andet sted i det link.

Når jeg så derefter får reaktioner som dine i #2 og 4, så tænker jeg normalt: "Hvis han ikke gider, så gider jeg sgu heller ikke."
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2010 - 12:38 #9
Tak for hjælpen :-)
Avatar billede milter Ekspert
31. december 2010 - 14:26 #10
Velbekom og tak for point :-)